مجتمع پرورش شتر در بخش روداب شهرستان سبزوار ایجاد می‌شود.

احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جلسه‌ای که با حضور روسای ادارات تعاون روستایی و امور عشایری و نمایندگان شترداران بخش روداب سبزوار برگزار شد، گفت: به دنبال تقویت زنجیره تولید شیر شتر هستیم تا در پرورش شتر از تک محصولی خارج شویم و در همین راستا سیاست توسعه تولید شیرخشک شتر را که یکی از محصولات جذاب و پرمنفعت برای صادرات است را دنبال می‌کنیم.

او افزود: عشایر با داشتن پنج هزار و ۲۰۰ نفر از ۱۱ هزار نفر شتر موجود در استان نیازمند تشکل قوی جهت ساماندهی مسائل خود هستند که در استان این تشکل تشکیل شده و در شهرستان سبزوار هم ایجاد شرکت تعاونی شترداران امری ضروری است.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در این جلسه گفت: یکی از طرح‌هایی که در شهرستان در زمینه توسعه پرورش شتر درحال انجام است، ایجاد شهرک شترداری دربخش روداب (مراتع سگزی) می‌باشد.

او افزود: در این طرح برای مراکز شترداری سنتی و کم بازده مانند مانند روستای پشته عباس روداب در شهرک درحال احداث، زمین و پروانه شترداری اعطا می‌شود تا با ایجاد سالن‌های پرورش علاوه بر پرورش اصولی، فنی، بهداشتی، تغذیه فصلی و واکسیناسیون بتوان از تلفات و حمله حیوانات وحشی به آنان جلوگیری کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: همچنین با احداث این شهرک ضمن انجام فعالیت‌های اصلاح نژادی می‌توان با ایجاد زنجیره کامل تولید شتر و فرآورده‌های آن به بهره برداران این حوزه کمک کرد.

برچسب ها: شترداری ، دامداری ، سبزوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.