تقدسی نژاد مدیرعامل یکی از نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: باید از حالت غریزی و تکراری برگزاری نمایشگاه ها فاصله بگیریم و به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

تقدسی نژاد مدیرعامل یکی از  نمایشگاه بین المللی تهران در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی ابزار آلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی گفت: در معقوله صنعت نمایشگاهی جدال‌های مختلفی را طی کردیم تا به نقطه امروز رسیدیم این جدال را در خیلی از حوزه دیگر هم شاهد بودیم. به یک توافق برای شروع فصل جدید برگزاری نمایشگاه‌ها رسیدیم.

او افزود: در صنعت نمایشگاهی چیزی حدود ۳۰۰ هزار شغل به شکل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کردیم. بر اساس آمار قبل از کرونا ۵۵۱ میلیارد دلار گردش مالی نمایشگاه‌ها بوده در حالی که برای کشور ما این گردش مالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. باید از حالت غریزی و تکراری نمایشگاه فاصله بگیریم و به سمت هوشمندسازی برویم.

او گفت: ظهور استارتاپ‌ها بخش مقفول نگاه به صنعت بوده که ما برای ایجاد بستری مناسب می‌توانیم پیشتاز باشیم نمایشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در حوزه بازار سازی داشته باشند.

به گفته تقدسی نژاد گفت: ایجاد مراکز تجاری، نمایشگاه‌های دائمی را در حال برنامه ریزی هستیم یک تفاهم‌نامه با وزارت علوم منعقد کردیم که هفته آینده رونمایی خواهد شد که اتفاقی نو خواهد بود. تفاهم‌نامه‌هایی با افغانستان امضاء شد که مرکز تجاری یکی از عضو‌های شانگ‌های را در کشور داشته باشیم.

در ادامه گودرزی مدیر اجرایی نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه زنجیره بزرگ صنعت حضور دارند و زنجیره کامل مایحتاج صنایع بزرگ و کوچک در این نمایشگاه حاضر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار