مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارماهه نخست امسال ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است.

علی‌اصغر عبداللهی در آیین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند، اما اولین صادر‌کننده بادام نیست.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطر‌نشان کرد: در دنیای تجارت بسته‌بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند، اما صادرکننده برتر در این حوزه هستند.

وی افزود: ترکیه یکی از کشور‌هایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است، اما ما این ظرفیت را از دست داده‌ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


عبداللهی با اشاره به تولید سالانه ۲۵ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی ۹ دلار و بادام مامایی ۱۸ دلار است، در صورت صادرات این محصول می‌توانیم سالانه ۲۵۰ میلیون دلار گردش مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال ۴۰۰ تن بادام به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار از استان صادر شده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری، اصلاح باغات و بسته‌بندی بادام میزان صادرات را افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.