خلیقی گفت: اصناف و بازاریان بازوان توانمند نظام هستند و به گفته مقام معظم رهبری اگر اصناف نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

بختیار خلیقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه تکریم و معارفه رئیس بسیج اصناف کردستان، اظهار داشت: جامعه بزرگ اصناف و بازار همیشه و در همه جا همیار و همکار نظام و دولت بوده‌اند.

او افزود: در سطح استان ۸۵ هزار واحد صنفی داریم و سازماندهی و برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه با همکاری بسیج اصناف صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: بسیج اصناف یکی از ارکان‌های مهم در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت است و مجموعه بسیج اصناف همیشه کمک حال این اداره کل بوده است.

خلیقی با اشاره به اینکه در استان کردستان ۱۳۴ نفر از اصناف در راستای آرمان‌های انقلاب به درجه شهادت نایل آمده‌اند، یادآور شد: این امر نشان از متدین و متعهد بودن جامعه اصناف کردستان به ارزش‌های انقلاب است.

او ادامه داد: یکی از راهبرد‌های اساسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سرکشی به خانواده شهدا است و تکریم از خانواده شهدا یکی از اولویت‌های کاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: خوشبختانه در این برهه که تحریم‌های ظالمانه وجود دارد اصناف در رسالت عظیم خود تمام قد حضور پیدا کردند و کمک حال نظام بوده‌اند.

خلیقی اظهار داشت: در سال مهار تورم و رشد تولید که توسط مقام معظم رهبری مزین شده، ورود پیدا کرده‌ایم و باید قبول کنیم مهار تورم تنها به دست دولت ممکن نیست و نیازمند حمایت‌های همه جانبه اصناف و بازاریان است.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال ۱۴۰۱ که سال تولید دانش بنیان بود خوشبختانه صنعت، معدن و تجارت در این عرصه ورود پیدا کرده و رتبه اول تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استان را به دست آورده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: بنا بر رسالتی که بر عهده داریم علاوه بر بحث اشتغال در بحث تولید هم ورود پیدا کرده‌ایم

خلیقی یادآور شد: معادن ما یکی از پتانسیل‌های مهم و جدی استان است و باید از معادن استان در امر اشتغال زایی و تولید بهره لازم را ببریم.

او ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ورود کرده‌ایم و امیدواریم به هدف‌های تعیین شده در بحث مهار تورم و رشد تولید برسیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در بحث مجوز‌ها در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود تا سرمایه‌گذار بستر را مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان بداند و بحث اشتغال و تولید استان شاهد تحول جدی باشد.

خلیقی اظهار داشت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین سپاه، بسیج مهندسین و اداره کل صمت تدوین شده برای شناسه‌دار کردن واحد‌های صنعتی، تولیدی و معدنی خوشبختانه گام‌های جدی برداشته شده است.

او افزود: در خصوص نهضت فعال‌سازی واحد‌های راکد ورود پیدا کردیم و ۲۶ واحد راکد تاکنون فعال سازی شده و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های لازم از ظرفیت‌های واحد‌های راکت بهترین استفاده را ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.