رحیمی گفت: قوانین و مقررات زیاد است و اگر بخواهیم مقررات اجرا شود، کارکنان دستگاه‌ها باید بر قوانین مسلط باشند.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری گفت: تحول هماهنگی‌های حقوقی را با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور انجام خواهیم داد.

وی گفت: قضات وقتی در جمع حقوقدانان قرار می‌گیرند، احساس خوبی دارند.

وی اظهار کرد: قوانین و مقررات زیاد است، اما اگر بخواهیم مقررات اجرا شود، کارکنان دستگاه‌ها باید بر قوانین مسلط باشند.

رحیمی خواستار تفسیر درست قوانین توسط معاون اجرایی و واحد حقوقی شد و گفت: در این صورت کار‌ها در ریل خودش انجام می‌شود و دستگاه‌ها با چراغ هدایت این عزیزان حرکت خواهد کرد. حضور متخصصان باسابقه و باتجربه در واحد‌های حقوقی بسیار مهم است به خصوص در زمینه تفسیر و طرح دعاوی حقوقی که نباید با احتیاط بیش از حد همراه شود.

وزیر دادگستری وظیفه رییس دستگاه‌های اجرایی در امور حقوقی با اهمیت دانست و گفت: متاسفانه برخی مدیران عالی دستگاه‌ها هیچ مشورتی از واحد‌های حقوقی نمی‌گیرد. باید در این مدیران چنین احساس نیازی ایجاد شود. باید زمینه‌های اجرایی و مالی ارتقاء واحد‌های حقوقی انجام شود.

وی وظیفه واحد‌های حقوقی را سنگین و با اهمیت دانست و گفت: وظایف کارشناسان واحد‌های با یکدیگر متفاوت است، اما کاهش تخلفات مدیران به دلیل ناآشنایی با مقررات وجه مشترک همه آنهاست البته قبل از آن احساس نیاز در مدیران دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: در دولت مواردی پیش آمده است که مدیر دستگاهی گرفتار شده در حالی که وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم کم کاری از واحد حقوقی دستگاه بوده است. در موارد متعددی که دولت محکوم می‌شود، مقصر واحد‌های حقوقی دستگاه‌ها هستند. متاسفانه این موارد کم هم نیست.

رحیمی ادامه داد: در جا‌هایی که بیت المال به پرداخت مبالغ سنگین محکوم می‌شوند، وزارت دادگستری ورود می‌کند که وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم میشد از این موارد جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
نکته جالب اینه که یکی از منابع فساد اونایی هستند که قانون رو خوب بلدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کارکنان کاملا به قوانین مسلطن و به راههای فریبکاری قانونی مسلط تر
آخرین اخبار