مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به آغاز برنامه توسعه مزارع زعفران با آغاز عملیات کاشت در استان کرمانشاه از رشد ۳۴ درصدی تولید زعفران در کرمانشاه خبر داد.

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات توسعه مزارع زعفران در استان کرمانشاه، گفت : این طرح با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی به منظور توسعه این محصول در ۱۷۰ هکتار از مزارع استان آغاز و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه خواهد.

وی افزود: برنامه توسعه مزارع زعفران در استان کرمانشاه با مشارکت متقاضیان و با تأمین ۵۰ درصد پیاز زعفران توسط سازمان جهاد کشاورزی و ۵۰ درصد توسط بهره برداران عملیاتی خواهد شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به زمین‌های زیر کشت استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: سطح مزارع زعفران استان در حال حاضر ۵۰۰ هکتار با تولید ۲ هزار و ۲۰۰ گرم زعفران تولیدی است که با انجام عملیات توسعه امسال سطح مزارع زعفران با افزایش ۳۴ درصدی به ۶۷۰ هکتار خواهد رسید.

فیض قربانی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه مزارع زعفران در کرمانشاه پیش بینی می‌شود تولید زعفران در این استان با افزایش یک تن در سال به سه هزار و ۲۰۰ کیلو گرم در سال برسد.

وی کشت و تولید زعفران را به دلیل میزان نیروی کار لازم را می‌توان به عنوان کلید اشتعال در استان کرمانشاه دانست و اضافه کرد: محصول زعفران نقش بسیار مؤثری در افزایش درآمد کشاورزان، افزایش اشتغال و در سطح کلان افزایش صادرات و ارز آوری داشته بر همین اساس یک فرصت شغلی خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.