معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: حضور پرشور نیرو‌های خدمات شهری و اتوبوسرانی در مراسم اربعین یک عملیات معنوی به شمار می‌رود.

 یوسف اسماعیل زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مراسم بدرقه خادمان شهری برای فعالیت در ایام اربعین در شهر نجف اشرف، فردا با حضور مسئولین استانی، خانواده شهدا و مدیران شهری در میدان شهدا برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه بیش از هزار نیروی پاکبان و راننده اتوبوس عازم کشور عراق هستند، افزود: پس از آغاز مراسم بدرقه در میدان شهدا تمامی خادمان حریم رضوی با تشرف به حرم مطهر از حضرت رضا (ع) برای تشرف به نجف اشرف و کربلا معلی اذن خواهند گرفت.

معاون فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: پس از اتمام مراسم بدرقه در میدان شهدا به همراه نیرو‌های در حال اعزام به سوی حرم مطهر رهسپار خواهیم شد تا قبل از سفر به کشور عراق از حضرت رضا (ع) اذن سفر بگیریم.

اسماعیل زاده بیان کرد: در ادامه مراسم در حرم مطهر رضوی، شهردار مشهد مقدس و حضرت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی سخنرانی خواهند کرد.

حضور یک هزار نفری نیرو‌های شهرداری مشهد در مراسم اربعین

داوود لطیفی رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: ۶۰۰ پاکبانی که به کشور عراق اعزام می‌شوند، وظیفه پاکسازی اطراف حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف را برعهده دارند.

او افزود: شهرداری مشهد از سال ۹۴ نسبت به خدمت رسانی در شهر نجف اقدام کرده و با تصویب شورای شهر و شهرداری بناست تا ۶۰۰ پاکبان و ۴۰۰ اتوبوسران، راهنمای زائر و نیروی ستادی جهت انجام ماموریت به شهر نجف اعزام شوند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه معاونت خدمات شهری با تمام توان پای کار آمده است، ادامه داد: در کنار اعزام ۶۰۰ پاکبان کشور عراق در نظر داریم تا ۳۲ خودرو عملیاتی همانند دستگاه بازو غلطتان، ماشین پرس زباله، مه پاش و آمبولانس حمل متوفی نیز جهت انجام ماموریت به کشور عراق اعزام کنیم.

لطفی بیان کرد: نیرو‌های خدماتی شهرداری مشهد فعالیت خود را از چهار شهریور ماه آغاز کرده و تا اواسط شهریور به کار خود ادامه خواهند داد.

او تصریح کرد: وظیفه رفت و روب ۱۷ کیلومتر از معابر اطراف حرم مطهر امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف بر عهده همکاران ما در شهرداری مشهد است که به صورت سه شیفت باید مورد نظافت قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.