طالبان دومین سالگرد سقوط کابل را به ملت افغانستان تبریک گفت

طالبان در اعلامیه‌ای گفت پیروزی جهاد ۲۰ ساله ملت افغانستان در برابر اشغال یقین ملت‌های مسلمان را به نصرت الهی بیشتر کرد.

طالبان با نشر اعلامیه ای به مناسبت دومین سالروز سقوط کابل گفت پیروزی جهاد 20 ساله ملت مومن‌ما، در مقابل اشغال و فتح سرتاسری، آن حقیقتی است که نه تنها ملت افغانستان، بلکه به همه امت اسلامی احساس افتحار فتح و سربلندی میدهد و یقین آنان را نسبت به نصرت الهی محکم‌تر می‌نماید.

در این اعلامیه آمده است ملت افغانستان در طول تاریخ، برای دین، کشور و آزادی خود قربانی‌های بزرگی داده اند که در نتیجه قربانی‌های بزرگ و جان فدایی‌های‌آنها، اقامه یک نظام اسلامی که آروزی ملت بوده است تحقق یافته است.

طالبان اعلام کرد این حکومت به عنوان نمایندهٔ واقعی ملت خود، توانست با نصرت الله متعال و حمایت ملت مجاهد، یک مسیر بزرگ و صعب را با موفقیت به پایان برساند و زمینه را برای اقامهٔ و استحکام یک نظام اسلامی مساعد نماید.

در اعلامیه گفته شده است فتح کابل بار دیگر ثابت کرد هیچ کس نمی‌تواند توسط قدرت بیگانگان، ملت پرافتخار و مجاهد افغانستان را تابع خود کرده و بقای خود را تضمین کند.

در این اعلامیه آمده است: بزرگان طالبان متعهد هستند که تا زنده هستند، در چهارچوب شریعت اسلامی خدمت ملت خود را بکنند، برای آبادی و ثبات کشور کار نمایند و اجازه ندهند که متجاوزی استقلال و آزادی کشور را تهدید کند.

۲ سال قبل در تاریخ ۷ ماه محرم مصادف با ۲۴ اسد طالبان بعد از تصرف ۳۲ ولایت، شهر کابل، پایتخت افغانستان را نیز بعد از فرار اشرف غنی به تصرف شان در آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.