دومین همایش سفره‌های حسینی به‌منظور معرفی غذا‌های سنتی و نذری استان کرمان، از یکم تا سوم شهریورماه در میدان ارگ برپا خواهد شد.

هادی طالبی‌زاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: این ویژه‌برنامه به‌مناسبت ماه محرم و صفر با محوریت پخت غذا‌های سنتی به‌ویژه غذا‌هایی که به‌صورت نذری طبخ و توزیع می‌شود، اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ غذای استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، افزود: برخی از غذا‌های سنتی کرمان دارای تاریخچه و پیشینه هستند که برگزاری همایش‌ها می‌تواند در معرفی و آشنایی مردم با غذا‌ها و فرهنگ بومی این منطقه مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مسابقه پخت غذا و نمایشگاه عرضه و فروش غذا را از برنامه‌های همایش سفره‌های حسینی عنوان و تصریح کرد: غذا‌های طبخ‌شده از سوی شرکت‌کنندگان، پس از ثبت‌نام و دریافت شرایط مسابقه، به وسیله تیم داوری قضاوت و برگزیده‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

طالبی‌زاده بیان داشت: این همایش با محوریت غذا‌هایی شامل آبگوشت متنجنه و آبگوشت‌های سنتی کرمان، خورش قیمه، خورش قرمه‌سبزی، استامبولی، عدس‌پلو، شله‌زرد، بلغور و آش که عمدتاً در ایام عزاداری در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد طبخ و توزیع می‌شود، برگزار می‌شود.

او تجلیل از پیشکسوتان و آشپز‌های قدیمی هیئت‌های عزاداری در شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های این همایش بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند تا ۲۸ مردادماه از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۶۵۵۹۲۳۰ ثبت‌نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار