مسئول موکب مردمی بیعت حسینی مازندران از اعزام ۱۳۰ خادم این موکب به کربلا از ۲۹ خرداد خبر داد.

محمد صادق محمدی کیادهی مسئول موکب مردمی بیعت حسینی مازندران گفت:خادمان موکب مردمی بیعت حسینی مازندران در غالب دو کاروان مجموعا ۱۳۰ نفره جهت ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین در تاریخ ۲۹ مرداد و دوم شهریور راهی عراق خواهند شد.

او افزود:موکب مردمی بیعت حسینی (ع) مازندران امسال در شهر کربلا و همچنین عمود ۷۷۷ مسیر نجف به کربلا میزبان زائران اربعین خواهد بود.

محمدی گفت: پخت نان، امدادپزشکی، خیاطی، کفاشی و تهیه غذا برای ۷۰۰۰نفر روزانه از خدماتی است که امسال در این موکب ارائه خواهد شد.

مسئول موکب مردمی بیعت حسینی مازندران ادامه داد: قدیمی‌ترین موکب مازندران امسال در مساحت ۴۰۰۰ متر مربعی توانایی اسکان روزانه بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین را دارد.

او با بیان اینکه فعالیت این موکب‌ها تا روز اربعین ادامه دارد، افزود: هزینه‌های این مواکب از محل تأمین نذورات و حمایت خیران در استان فراهم شده است

موکب بیعت حسینی از سال ۹۳ پس از تهدید داعش به حمله به حرم‌های اهل بیت در کشور عراق به عنوان اولین موکب مازندران در مسیر پیاده روی نجف به کربلا فعالیت خدمت رسانی به زائرین پیاده حضرت اباعبدالله علیه السلام را آغاز کرده است.

به گفته مسئولان مازندران  ۳۵ موکب همزمان با اربعین حسینی امسال توسط این استان در کشور عراق برپا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
سلام با عرض ادب واحترام و خسته نباشید اجرکم عندالله
آخرین اخبار