آزادی گفت: حوزه هنری کردستان با بهره مندی از توان و دانش تخصصی و همراهی هنرمندان توانمند می‌تواند در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عمل کند.

 سرپرست حوزه هنری استان کردستان در دیدار با  سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تبریک انتصاب وی ، گفت: حوزه هنری کردستان با بهره مندی از توان و دانش تخصصی همکاران و حضور و همراهی هنرمندان توانمند در عرصه‌های مختلف می‌تواند به عنوان بازوی توانمند هنری اداره کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عمل کند.

افشین آزادی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در زمینه گسترش تعامل با ادرات فرهنگی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در نشست‌های کارشناسی در زمینه شیوه گسترش و راه‌های بهره مندی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی هنرمندان استان در بخش تولید آثار در زمینه برنامه‌های مدنظر کتابخانه‌ها اقدام کنیم.

او به وجود کتابخانه تخصصی هنر در پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این کتابخانه تخصصی و مرجع بیش از ۲۳۰۰ عنوان در قالب ۳۵۰۰ جلد کتاب دربخش‌های، تجسمی، نمایش، موسیقی، ادبیات، رمان، کودک ونوجوان، تاریخ، صنایع دستی، آموزشی و پژوهشی موجود است و امیدواریم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در زمینه تکمیل و بروز رسانی این کتابخانه و دیگر موارد مورد نیاز نرکم افزاری یاری نمایند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان گریزی هم به برنامه‌های حمایتی حوزه هنری در مناطق حاشیه سنندج زد و گفت: هم اکنون در مجاورت کتابخانه عمومی نایسر که توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به بهترین شکل ممکن تکمیل شده است، دو سالن سینمایی و چندین کلاس آموزشی را تکمیل کرده و در بخش آموزشی روزانه پذیرای جمع کثیری از علاقه‌مندان فراگیری رشته‌های هنری با حضور اساتید توانمند در زمینه نقاشی کودک، موسیقی، تئاتر و خوشنویسی هستیم و این ظرفیت مهم پتانسیل و فرصت خوبی برای عضویت در کتابخانه‌ی عمومی آماده شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور سرپرست و معاونین حوزه هنری در این نهاد عمومی گفت: استان کردستان به عنوان یک استان هنری و فرهنگی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که با کنار هم قرارگرفتن این ظرفیت‌ها اقدامات شایان توجهی را می‌توان رقم زد.

 معصومه حسنی خونسار هنر را مهمترین شیوه انتقال پیام و محتوا دانست و با قدردانی از اعلام آمادگی حوزه هنری در زمینه همکاری در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: اقدامات بسیار خوبی در دوره‌های گذشته دراداره کل کتابخانه‌های عمومی صورت پذیرفته است و امیدواریم با همکاری فی مابین بتوانیم نسبت به گسترش این فعالیت‌ها اقدام کنیم.

حسنی خونسار افزود: این آمادگی را داریم تا درقالب یک تفاهم نامه در خصوص عضویت هنرمندان در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنیم.

او با استقبال از وجود کتابخانه تخصصی هنر تأکید کرد: در زمینه تکمیل منابع این کتابخانه و کمک در مباحث مربوط به امور کتابداری و نرم افزار‌های مربوطه آمادگی همکاری با حوزه هنری را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار