کانون شعر حوزه هنری استان کردستان دوشنبه شب در مراسمی با عنوان کانون شعر استاد محمد رضا همتیار نامگذاری و فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری کردستان درآییین افتتاح این کانون با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد "محمدرضا همتیار" گفت: پس از درگذشت این شاعر و هنرمند توانا در خرداد سال جاری با توجه به جایگاه و فعالیت‌های هنری این انسان وارسته که از موسسین انجمن مولوی کرد بود، مقرر شد فعالیت مجدد کانون شعر حوزه هنری استان کردستان با نام این هنرمند آغاز شود.

آرمان نصراللهی افزود: آثار ارزشمندی از جمله ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان کردی که به باور صاحب نظران یکی از کار‌های ماندگار هنری محسوب می‌شود، از جمله آثار این هنرمند توانمند است.

او با اشاره به جایگاه هنرمندان استان و لزوم قدردانی از آنان گفت: در چند ماه گذشته شاهد از دست دادن هنرمندانی مانند "احمد خلیلی فرد" از نقاشان برجسته استان در تهران بودیم سپس "محمد رضا همتیار" دعوت حق را لبیک گفت که امیدواریم با این حضور و نامگذاری این کانون به نام استاد همتیار شاهد تداوم تلاش‌های این عزیزان در گسترش هنر در میان نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده باشیم.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کردستان در ادامه با دعوت از شاعران و علاقه‌مندان برای عضویت در این کانون، اضافه کرد: کانون شعر محمد رضا همتیار از امروز به صورت رسمی با رویکرد کشف، جذب و پرورش استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب و برگزاری جلسات نقد و بررسی فعالیت خود را آغاز می‌کند و قرار است هر پنجشنبه جلسات آن از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل سالن اندیشه با حضور شاعران و اساتید این حوزه برگزار شود.

او یادآور شد: حوزه هنری استان کردستان این آمادگی را دارد در پایان تابستان، سروده‌های شاعران عضو این کانون را در قالب یک مجموعه شعر چاپ و منتشر کند.

در ادامه این نشست تعدادی از شاعران و ادیبان استان به شعر خوانی پرداختند و نام و یاد زنده یاد محمد رضا همیتار را گرامی داشتند.

زنده‌یاد "محمدرضا همت‌یار" دبیر بازنشسته، شاعر و ادیب برجسته‌ی سنندجی بود، که چندین اثر ادبی را در کارنامه خود داشت و از بنیان‌گذاران انجمن ادبی مولوی کورد بود که در ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ درگذشت.

برچسب ها: حوزه هنری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.