معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای قزوین گفت: تاکنون اطلاعات مکانی تاسیسات آب ۱۳ شهر در سامانه مدیریت مکانی این شرکت بارگذاری شده است.

علی موسی خانی معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با توجه به تمهید‌های انجام گرفته تاکنون برداشت اطلاعات مکانی تاسیسات آب ۱۳ شهر شامل قزوین، تاکستان، محمدیه و مهرگان، آبیک، محمودآباد، اقبالیه، نرجه، ضیاءآباد، اسفرورین، خرمدشت، سیردان، کوهین و نصرت آباد در سامانه مدیریت مکانی (GIS) شرکت موسوم به پوشا بارگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد ۱۰ شهر از ۲۹ شهر استان دارای شبکه انتقال و جمع آوری شبکه فاضلاب در حال بهره برداری می‌باشند، تاکنون برداشت اطلاعات مکانی تاسیسات فاضلاب دو شهر قزوین و آبیک به اتمام رسیده و با توجه به وسعت شهر قزوین بیش از ۵۰ درصد شبکه جمع آوری فاضلاب برداشت و در پایگاه داده شرکت بارگذاری شده است.

موسی خانی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد املاک، ابنیه، چاه ها، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ برداشت شده و در پایگاه داده بارگذاری شده است.

وی هزینه صرف شده برای طرح مذکور را مبلغ ۲۵۰۰۰ میلیون ریال برشمرد و آن را شامل خرید نرم افزار‌های ۱۲۲، رهگیری خودرو، مویایل GIS، اپلیکیشن قرائت آنلاین و جانمایی مشترکین دانست و برای برداشت مابقی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی به اعتباری معادل ۳۰۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.

موسی خانی هدف از استقرار سامانه مورد اشاره را پیاده سازی یک سیستم نرم افزاری و سامانه جامع مدیریت اطلاعات مکانی مبتنی بر نقشه و ایجاد بستر تحت وب برای استفاده کاربران مختلف با سطوح دسترسی مجاز جهت بهره برداری از نقشه و اطلاعات مرتبط بدست آمده از پایگاه داد‌های موجود خواند.

 معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار داشت: سامانه به گونه‌ای طراحی شده تا علاوه بر نشانه گذاری اطلاعات، قابلیت ارائه انواع خدمات مکان محور در این بستر فراهم شود و شامل ۵۷ لایه اطلاعاتی است که در راستای لینک شدن کلیه سامانه‌های شرکت، تاکنون سامانه ۱۲۲ (حوادث و اتفاقات) به این سامانه لینک شده و لینک سامانه مشترکین نیز در دست اقدام می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.