مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر شال از توابع شهرستان بویین زهرا آماده بهره برداری می‌باشد.

داراب بیرنوندی بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر شال از توابع شهرستان بویین زهرا به اتمام رسیده و شهروندان می‌توانند با اتصال به شبکه فاضلاب از این خدمت برخوردار شوند.

بیرنوندی افزود: ظرفیت این طرح ۶ هزار نفر در شبانه روز است که عملیات انجام شده شامل: احداث ساختمان‌های نگهبانی، سوله انبار، ایستگاه پمپاژ ورودی، موقت و خروجی، احداث لاگون‌های ذخیره فاضلاب، سازه بیوراکتور، تملک زمین و حصار کشی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست پروژه تصفیه خانه فاضلاب شال ۱۵۰ میلیارد ریال و برای اجرای شبکه و خط انتقال آن به طول ۴۶ کیلومتر مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال که در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل فاز‌های بعدی آن به ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بیرنوندی ادامه داد: شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب مزایای متعددی از جمله ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و امکان بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب دارد.

وی از مضرات بی‌توجهی اتصال به شبکه فاضلاب را فرونشست زمین و ساختمان‌ها برشمرد و اظهار داشت: منازلی که به این سیستم متصل نباشند نم و رطوبت به پی ساختمان اثر می‌گذارد و مشکلاتی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب نصب شده و حدود ۵۰۰ فقره در حال انجام است و از مابقی مردم شریف شال تقاضا می‌شود که کمک کنند تا با اتصال به شبکه، به زودی بهره برداری از پروژه آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.