سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: برآورد اولیه هزینه احداث موزه صلح این شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال است که این اعتبار باید از اعتبارات ملی تامین شود.

صلاح محمدی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: علاوه بر طرح اولیه احداث موزه صلح سردشت، مجوز ماده ۲۳ احداث این موزه از نهاد‌های مربوطه از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست اخذ شده و شروع عملیات اجرایی آن نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

وی افزود: قرار است ساختمان این موزه در چهار طبقه و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل موزه صلح و دفاع مقدس، موزه مردم شناسی، بخش اداری و سالن همایش احداث شود که برای احداث آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت اضافه کرد: هم اکنون علاوه بر اخذ مجوز‌های لازم برای احداث موزه صلح سردشت، زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰ مترمربع شناسایی و سند آن نیز به نام موزه صلح ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سردشت در یک منطقه کوهستانی و پوشیده از جنگل قرار دارد، تامین زمین مورد نیاز برای احداث موزه صلح بسیار سخت بود لذا صدور سند زمین و اخذ مجوز‌های لازم برای این منظور می‌تواند گام مهمی در روند احداث موزه صلح سردشت باشد.

محمدی یادآور شد: احداث این موزه نقش مهمی در حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس و خاطرات شهدا و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم بویژه جانبازان شیمیایی سردشت دارد و احداث این موزه صلح یکی از آرزو‌های جانبازان شیمیایی است.

وی گفت: با توجه به این اینکه این شهرستان فاقد موزه مردم شناسی و باستان‌شناسی است، در صورت احداث موزه صلح بخشی از آن برای حفظ آثار مربوط به دوران دفاع مقدس و بمباران شیمیایی سردشت و بخش‌های دیگر نیز به موزه مردم شناسی و باستان شناسی اختصاص پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.