مسئول مرکز تالاب بامدژ بر لزوم حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند به ویژه زباله‌های پلاستیکی مواکب در آستانه ایام اربعین حسینی تأکید کرد.

احمد فریسات مسئول مرکز تالاب بامدژ گفت: ظروف پلاستیکی تجزیه ناپذیر با توجه به اینکه مدت زمان طولانی در طبیعت ماندگار می شوند، موجب آلودگی محیط زیست می شوند.

او می‌گوید: از مجموعه شهرداری شهر الهائی خصوصاً در آستانه نزدیک شدن به ایام اربعین و اینکه شهر الهائی طبق برآورد انجام گرفته توسط مراجع ذیصلاح و گزارش تهیه شده در صدا و سیمای خوزستان بعنوان طلیعه و نماد موکب داران استان و بواسطه قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی ورود مسافرین دیگر استان ها قرار گرفته است .

به گفته او از دست اندرکاران شهرداری الهائی تقاضا داریم با تخصیص اکیپ ویژه و همچنین سطل جمع آوری پسماند در کنار مواکب و مضافا تاکید بر جمع آوری روزانه زباله ظروف پلاستیکی اهتمام ویژه ای در این ایام داشته باشد.

فریسات گفت : حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و انتظار داریم که عزاداران حسینی در راستای ارائه جلوه ای از فرهنگ شایسته عزاداری در این روزهای عزیز و مقدس از رها کردن زباله علی الخصوص ظروف پلاستیکی که بلای جان طبیعت در سال های اخیر شده ، در محیط زیست پیرامون خود اکیداً خودداری نمایند تا در نهایت امر محیط زیست سالم و عاری از زباله داشته باشیم و جلوه ای عالی از فرهنگ عزاداری را به دیگر عاشقان مکتب اهل بیت علیهم السلام ارائه نمائیم.

این مقام مسئول می‌گوید: توزیع کیسه های زباله در بین مواکب در راستای ترویج فرهنگ محیط زیست در بین مردم صورت می گیرد که امیدواریم عزاداران خصوصا در این ایام به حفظ محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.