تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه در سیرجان

آیین تجلیل از خبرنگاران، فعالان حوزه رسانه و پیشکسوتان عرصه اطلاع‌رسانی شهرستان سیرجان با حضور مسئولان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرماندار ویژه سیرجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رییس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای شهر سیرجان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، از خبرنگاران، پیشکسوتان عرصه اطلاع‌رسانی و فعالان رسانه‌های سیرجان تجلیل شد.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در این آیین با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در انعکاس اخبار مثبت و روحیه بخش در جامعه و افزایش امید و انگیزه به شهروندان، گفت: خبرنگاران باید در مسیر درست حرکت کنند که دچار لغزش نشوند و تحت عنوان اعتماد عمومی که سرمایه اجتماعی هستند اخلاق مدار و با اعتدال مسیر را طی کنند و در کنار آن زمینه افزایش سطح سواد رسانه‌ای در جامعه که از اهمیت زیادی برخوردار است را فراهم کنند و خبر پژوهی و بررسی خبر و اطلاع از صحت و سقم یک خبر قبل از انتشار را مدنظر قرار دهند.

علی یعقوبی پور با اشاره به تفاوت میان خبرنگار و خبرنگارنما افزود: خبرنگار وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد و اخلاق حرفه‌ای را باید رعایت کند، واقع بین باشد و واقعیت را بر اساس اقتضای جامعه و در زمان مناسب  بیان کند و خبرنگارنما کسی است که در انتشار اخبار بدون در نظر گرفتن درستی و نادرستی خبر و زیر پا گذاشتن اخلاق و رسالت حرفه‌ای خبرنگاری، خبری را منتشر می‌کند و این گونه افراد به دنبال منافع خود هستند.

او سیرجان را شهر پیشتاز در حوزه رسانه دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که امسال پیش رو داریم، انتخابات است که به عنوان یک رویداد بزرگ و مهم قلمداد می‌شود و خبرنگار باید در این رابطه که از تمامی جهات برای کشور مهم است، واقع گرا باشد و از این موقعیت نباید بی بهره استفاده کند و امکان حضور حداکثری مردم را در کنار سلامت، امنیت و رقابت سالم فراهم کند.

یعقوبی پور بیان داشت: باید امانتدار خوبی باشیم تا بتوانیم برگ زرین دیگری را در افتخارات سیرجان رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان میهمان ویژه این مراسم نیز ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: سیرجان به حوزه رسانه مشهور است و در شرایط کنونی، میدان جنگ، رسانه و فضای مجازی است؛ لذا بایستی بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم.

او با بیان اینکه خبرنگاران وجه تمایز خود را با روابط عمومی‌ها پیدا کنند، افزود: امید آفرینی و آینده نگری و‌ مشارکت اجتماعی، زیست عفیفانه و نظام خانواده از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

در این مراسم همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان، خبرنگاران را به عنوان سفیران عرصه اطلاع‌رسانی عنوان کرد و به بیان اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی در جامعه پرداخت.

در پایان این آیین از خبرنگاران و فعالان و پیشکسوتان حوزه رسانه و خبر تجلیل شد.

این آیین به همت فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و دفتر خانه مطبوعات سیرجان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار