معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز شبکه راداری و به روز رسانی تجهیزات نیاز ضروری و اساسی در کشور به شمار می رود.

خانم سحر تاجبخش گفت: در حوزه تجهیزات هواشناسی با استانداردهای بین المللی فاصله بسیار زیادی داریم و اکنون در حوزه تجهیز هواشناسی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور، در بحث تجهیزات هواشناسی با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم. یکی از نیازهای اساسی و ضروری کشور، شبکه راداری است.

او ادامه داد:  نیمه شرقی کشور متاسفانه فاقد رادار است و باید شبکه پایش هواشناسی را تجهیز کنیم.در شرایط فعلی حداقل ۱۶ رادار هواشناسی در کشور کمبود داریم که درخواست تامین فوری این تعداد رادار را ارائه داده‌ایم، این موضوع  به اطلاع رئیس جمهوری هم رسیده است.

تاجبخش گفت: تامین تجهیزات فرآیندهایی دارد و همه را باید از خارج خریداری کنیم. شرایط تحریم کار را سخت کرده اما تلاش می کنیم با کمک دولت، وضع را بهبود ببخشیم.

او افزود: مسئله تحریم خیلی ما را اذیت می کند، اما سعی می کنیم با دور زدن تحریم‌ها، تجهیزات را تامین کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: هشدارهای سازمان هواشناسی باید دقیق تر شود،  برای این کار نیازمند داده و اطلاعاتی هستیم. الان نمی دانیم درختان فرسوده کجا هستند یا محل تابلوهای تبلیغاتی ناپایدار کجا قرار دارند.

تاجبخش با اشاره به تغییر اقلیم گفت: مردم هنوز به سطح فرهنگی نرسیده‌اند که خطرات سیل را درک کنند، پیامدهای تغییر  اقلیم بسیار زیاد است و اگر با همین وضع پیش برویم، چیزی برای آیندگان نمی‌ماند.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار