دبیر سومین سوگواره عاشورایی داستان ده بیان کرد: سومین دوره سوگواره عاشورایی داستان ده با سه محور داستانک، داستان کودک، طرح رمان برگزار می‌شود.

نشست خبری سومین سوگواره عاشورایی داستان ده امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن استاد صفار زاده در حوزه هنری برگزار شد.

سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در ابدای این نشست خبری گفت: در حال حاضر نویسندگان سوگواره عاشورایی ده در گروه‌های مختلف باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در حال کار هستند و با کمک مربی انتخاب شده، نوشتن رمان و اثرشان را شروع خواهند کرد.

در ادامه این نشست خبری مولود توکلی دبیر علمی سومین سوگواره عاشورایی ده گفت: از آنجایی که زیبایی‌های نهفته عاشورا بی‌کران است و می‌توانیم شاهد دریافت سیل عظیمی از آثار باشیم، از این جهت باشگاه ادبی فرهنگ هم تصمیم گرفته است سومین سوگواره عاشورایی داستان ده را با این هدف که بتوان ادبیات فاخری در زمینه عاشورا خلق و صاحب نظران این عرصه را دور هم جمع شوند، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که اولین دوره سوگواره عاشورایی در سال ۹۹ برگزار شد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای همه علاقمندان در سراسر کشور همراه بود. در اولین دوره ۴۳۰ اثر به دبیرخانه رسید و در نتیجه این مسابقه، آثار منتخب در مجموعه داستان‌های ده منتشر شد.

توکلی افزود: در سال ۱۴۰۰ دومین دوره سوگواره عاشورایی را برگزار کردیم و بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. همچنین تفاوت این دوره با دوره قبل، بخش سوگواره عکس است که دوستان می‌توانند بر اساس عکس‌هایی که ارائه شده است داستان تعریف کنند.

دبیر سومین سوگواره عاشورایی داستان ده گفت: به لطف خدا امسال سومین سوگواره عاشورایی را برگزار خواهیم کرد و قصد داریم در این جهت قدم بهتری برداریم و بنا بر این شد که دوره‌های مختلفی را برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم تیزر سومین سوگواره عاشورایی داستان ده رونمایی شد.

مریم محمدی دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی در ادامه این نشست خبری گفت: سومین سوگواره عاشورایی در سه محور داستانک، داستان کودک و طرح زمان برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند در هر سه محور مذکور، سه اثر ارسال کنند.

وی ادامه داد: داستان کودک بر اساس دو اثر عاشورایی نقش خط شکل گرفته است که دو اثر از سید عبدالله حاجی سید حسن هنرمند کشورمان در این سوگواره قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای نوشتن داستان کوچک می‌توانند حداکثر ۵۰۰ کلمه و در طرح رمان تا حداکثر ۱۰۰۰ کلمه آثار ارسال کنند.

وی در ادامه گفت: آثار ارسالی باید در سایت یا کتاب دیگری منتشر و استفاده نشده باشد و در قالب فایل وورد ارسال شود. همچنین هلت ارسال آثار دریافتی تا ۱۵ شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که در کنار سوگواره مراسم‌های دیگری هم داشته ایم؛ همچنین در سومین سوگواره عاشورایی داستان ده غرفه‌ای داریم که علاقه‌منداناز نزدیک می‌توانند با نویسندگان سوگواره ده آشنا شوند، چالش خواندن داستان ده داریم که می‌توانند افراد خوانش خود را در صفحه مجازی اینستاگرام خود منتشر کنند.

دبیر اجرایی سومین سوگواره عاشورایی داستان ده در پایان تصریح کرد: هر دوره وقتی آثار به دبیر خانه ارسال می‌شوند ابتدا داوری ابتدایی می‌شوند و سپس داوری نهایی و از این آثار برگزیده کتابی کوچک چاپ می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار