اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای اعمال تحریم‌ها علیه نیجر در پی کودتا در این کشور اعلام کرد.

امروز یکشنبه، اتحادیه اروپا برای حمایت از تلاش‌های جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا موسوم به اکواس (ECOWAS) برای بازگرداندن دموکراسی، تمایل خود را برای اعمال تحریم‌ها علیه نیجر اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده توسط اتحادیه اروپا آمده است: "اتحادیه به طور کامل از تلاش‌های جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا حمایت می‌کند و آماده است تا با اعمال تحریم‌های فردی از آن‌ها حمایت کند."

اتحادیه اروپا بازداشت غیرقانونی رئیس جمهور محمد بازوم و خانواده اش را محکوم کرده، از وخامت شرایط بازداشت او ابراز نگرانی کرده و خواهان آزادی وی شده است.

اتحادیه اروپا درخواست خود برای بازگشت به نظم قانون اساسی را تکرار کرد و از تصمیمات سران کشور‌های جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا استقبال کرد و عزم خود را برای جستجوی راه‌های دیپلماتیک برای خروج از بحران تکرار کرد.

سربازان ارتش نیجر روز پنجشنبه ۲۷ ژوئیه در تلویزیون دولتی از انزوای محمد بازوم رئیس جمهور این کشور و بازداشت وی در محل سکونتش، بسته شدن مرز‌ها و اعمال مقررات منع آمد و شد خبر داده بودند؛ با توضیح اینکه تصمیم گرفتند پس از وخامت اوضاع امنیتی و سوء مدیریت اقتصادی در کشور به رژیم فعلی پایان دهند.

عمرعلی توری، رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که این گروه به روسای ستاد دفاعی کشورهایش دستور داده است تا در پی شورش نظامی اخیر در نیجر و در بحبوحه نامشخص بودن وضعیت در این کشور، فورا نیرو‌های ذخیره خود را فعال کنند.

اکواس همچنین از اعمال تحریم‌ها علیه نیجر از جمله بسته شدن حریم هوایی این کشورها به روی نیجر، تعلیق مبادلات تجاری با آن در شرایطی که ارتش قدرت را در دست گرفته خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
تحریم برای هیچ کشوری رو آرزو نمیکنم مگه سوئدو کانادا ودانمارک و کشورهای زور گو
آخرین اخبار