رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۵۱ کیلومتر شیار لزاننده در استان خبر داد.

 احمدی رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به این که از ابتدای سال ۵۱ کیلومتر شیار لزاننده در استان اجرا شده است گفت: ایمن سازی محور‌های استان با اجرای شیار لرزاننده از اولویت‌های بالای این اداره کل بوده و همواره در دستور کار قرار داشته است.

او افزود: اجرای عملیات شیار لرزاننده در مسیر‌های پرحادثه، به ویژه مسیر‌های کویری و یکنواخت که انحراف رانندگان از جاده در اثر خواب آلودگی محتمل است سبب افزایش ضریب هوشیاری رانندگان و در نتیجه کاهش سوانح می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدی بیان کرد: در صورتی که وسیله نقلیه از مسیر حرکت مجاز منحرف و بر روی شیار لرزاننده وارد شود، با ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا باعث اعلام هشدار به راننده و افزایش هوشیاری او می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: طبق آمار‌ها درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر می‌شود، به دلیل خواب آلودگی راننده است که اجرای شیار لرزاننده کمک شایانی در افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان خواهد کرد و امید است با افزایش اجرای این طرح در محور‌های مواصلاتی استان شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث و سوانح جاده‌ای باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.