معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از نصب و تعمیر ۵ هزار و ۷۰۰ تابلوی انتظامی و اخطاری در محور‌های استان خبر داد.

فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: علائم ترافیکی به منظور کنترل و هدایت ترافیک و افزایش ایمنی راه‌ها به کار می‌روند؛ این علائم با رنگ، اندازه و شکل خود پیامی به رانندگان انتقال می‌دهند که با رعایت آن‌ها آمادگی و فرصت لازم برای واکنش راننده و در نتیجه ایمنی بیشتر فراهم می‌شود.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ تابلوی انتظامی و اخطاری در محور‌های استان نصب شده اس؛ همچنین نصب تابلوی اطلاعاتی در محور‌های استان هم ۶۶۷ متر مربع بوده است.

فدوی تصریح کرد: نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل هم به ترتیب به میزان ۱۰.۷ و ۲۱.۶ کیلومتر بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: از جمله محور‌هایی که به منظور عدم برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه و همچنین عدم سقوط آن‌ها در پرتگاه‌ها امسال مجهز به حفاظ بتنی شده اند، محور‌های کمربندی بیرجند و بیرجند – سربیشه است.

او ادامه داد: هر قطعه‌ای از راه‌های اصلی استان که در آن بیم خطر‌های مذکور وجود دارد در اولویت این اقدام قرار می‌گیرد که در حال حاضر تجهیز قسمتی از محور بیرجند – خوسف به این حفاظ‌های ایمنی در دستور کار این اداره کل در آینده نزدیک قرار دارد.

فدوی گفت: نصب ۴۰ پایه روشنایی و اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی به میزان ۱۰۱.۵ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که برای افزایش ایمنی محور‌های استان انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: هزار و ۴۸۰ متر سرعتکاه به منظور آرام سازی جریان ترافیکی و ۱۴۰ کیلومتر شیار لرزاننده نیز در محور‌های استان اجرا شده است.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.