۲۴ زندانی، در دیدار چهره به چهره قضات محاکم قضایی خراسان جنوبی آزاد شدند.

 

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قضات محاکم قضایی از زندان مرکزی بیرجند منجر به آزادی ۲۴ زندانی شد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به تأکید ریاست قوه قضائیه، دادستان کل کشور و سازمان زندان‌ها دیدار قضات محاکم قضایی از زندان‌ها به طور ویژه انجام می‌شود که در این دیدار‌ها زندانیان بی واسطه با قاضی پرونده مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند.

او با بیان این که سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی برای افراد نیست، افزود: دستگاه قضایی در این نوع دیدار‌ها با نگاه کمک به زندانی، ارفاقات در چهارچوب قانون را مد نظر دارد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: در این دیدار ۴ ساعته از زندان مرکزی بیرجند سعی کردیم از تمام قضات در تمامی حوزه‌ها قضایی حضور داشته باشند که درخواست‌های زندانیان به خوبی شنیده شود و محاکم قضائی در چارچوب قانون تصمیم گیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: ۲۴ زندانی که زیر ۶ ماه حبس بودند آزاد شدند.

او گفت: همچنین با نظر قضات، تعدادی از زندانیان که از شرایط قانونی برخوردار بودند به مرکز اشتغال زندان معرفی شدند که با انعقاد قرارداد در بیرون زندان مشغول به کار شوند تا هم در کنار خانواده باشند و هم بتوانند برای خانواده خود معیشتی مهیا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار