یک کارگردان تئاتر گفت: حمایتگران حمایت تئاتر را جدی نمی‌گیرند و این موضوع منجر به کمرنگ شدن تئاتر در بحث فرهنگی خانواده‌ها شده است.

 

امیر حسین اسکندری کارگردان نمایش مرد بالشی درباره این اثر هنری گفت: نمایش مردی بالشی اثر «مارتین مک دونا» نویسنده‌ای بسیار درجه یک است که در میان تمام نویسندگان و نمایشنامه نویسان مشهور جهان او مورد علاقه بنده است؛ من علاقه شدیدی به او و متن‌هایش دارم آن هم به این دلیل که نوشته هایش از کمدی و خشونت های خاصی برخوردار است که‌ مختص خودش است‌.

وی در ادامه درباره دلیل انتخاب بازیگران با سابقه و تازه نفس تئاتر در این نمایش بیان کرد: سعی کردم از تلفیق بازیگران تازه نفس و کهنه کار استفاده کنم؛ زیرا دوستانی که در این حرفه کهنه کار هستند تجربه بسیاری دارند و دوستانی که تازه نفس هستد اطلاعات و شور و هیجان بیشتری نسبت به این کار دارند که در کنار یکدیگر می‌توانند کار خوبی تولید کنند.

تئاتر

یهیود کیفیت  نمایش با حضور هنرمندان باسابقه 

اسکندری عنوان کرد: با حضور افراد با تجربه و با سابقه می‌توان به بهبود کیفیت نمایش افزود و در کنار آن با جوانانی از شور و علاقه خوبی برخور هستند اجرای صحنه‌ای خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه درباره مشکلات و مسائل هنرمندان تئاتری گفت: در تئاتر مشکلات بسیاری وجود دارد که برای بیانش نیازمند زمان بسیاری هستیم اما از همه مهم تر بحث مالی این حرفه است که بسیاری از افراد برای شروع کار نیاز به تامین منابع اقتصادی دارند.

مخاطبان بحث حمایت را جدی نمی گیرند

اسکندری افزود: همچنین از مسائل دیگر تئاتر می‌توان به بحث تبلیغات، علاقه‌مندان و حمایتگران تئاتر اشاره کرد که متاسفانه مدتی است بخش حمایتی را جدی نمی‌گیرند و این موضوع منجر به کمرنگ شدن تئاتر در خانواده‌ها در بحث فرهنگی است؛ البته این موضوع قابل درک هم است زیرا شرایط اقتصادی با دوستان عزیز نامهربان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
تئاتر ، خوب کمرنگ بشه !!!!
اصلا نباشه ، همین تئاتر هست که حرمت بین زن و مرد بازیگر رو برده و حالا کشف حجاب میان . چون در تئاتر و سینما روشون به هم باز میشه ، تئاتر باید درش بسته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کیفیت تئاتر به شدت پایینِ، دلیلش هم این هست که کارگردان ها از بازیگران حرفه ای استفاده نمیکنند و برای اینکه به سود بالا برسند، در پارک ها و فضاهای جمعی به دنبال افراد علاقمند به بازیگری میگردند و بازیگران خود را اینگونه انتخاب میکنند. زیرا این یک مُد فرهنگی در تئاتر شده که به این صورت دیگر کارگردان حتی یک ریال هم به بازیگر نمیدهد و به نوعی از بازیگران مبتدی سوء استفاده میکنند تا پول در بیاورند. کارگردان های تئاتر اگر واقعا به کاری که میکنند ارزش قائل هستند، باید از بازیگر حرفه ای استفاده کنند، نه که با استفاده از بازیگر آماتور و حتی کسی که اصلا بازیگری هم نکرده، هم وقت بیننده را بگیرد و هم ارزش کار خودش را پایین بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام،

در این دنیای رنگارنگ مردم صحنه هایی را دوست دارند که جایگزین مناسبی برای سوال هایی باشد که این دنیای رنگارنگ برای آنها
به وجود می آورد، این است که شاید صحنه های ساده تئاتر آنها را راضی نکند،

یک پیشنهاد اختصاصی هم دارم، طرحی به نام تئاتر مجموعه ای،
یعنی چند داستان در چند شب اجرا که همه یک مدت زمان برابر دارند،

در این روش تئاتر تماشاچی یاد می گیرد مقایسه کند، یاد می گیرد
معیار پیدا کند، یاد می گیرد انتخاب کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خدایی با این گرونی دیگه تئاتر رفتن پول دور ریخته، بعد بری کی را ببینی همش اقتباس از نمایشنامه های خارجی
آخرین اخبار