آغاز واکسیناسیون تب برفکی در فهرج

رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان فهرج آغاز شد.

مهدی بماندشتی گفت: واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام سبک شهرستان فهرج بر علیه بیماری تب برفکی با همکاری بخش خصوصی دامپزشکی شهرستان به صورت کاملا رایگان آغاز شد.

او افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی، واگیردار و پر خسارت از لحاظ اقتصادی می‌باشد که تقریباً تمام دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اصلی نظیر گاو، گاو میش، گوسفند و بز را درگیر می‌کند.

بماندشتی گفت: بیماری تب برفکی با علائمی مانند: تب بالا، کاهش شدید تولید، بی اشتهایی و افسردگی شدید، زخم‌های دهانی، ریزش بزاق، لنگش و.. همراه است.

وی به دامداران توصیه کرد: از طریق واکسیناسیون دام‌ها، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، محدودیت در خرید و فروش حیوانات و دفن بهداشتی دام‌های تلف شده این بیماری را کنترل نمایند.

بماندشتی در پایان از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست جهت سلامت جمعیت دامی شهرستان و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی جهت انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار