کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی ۲ میلیون واحد و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجازدن شاخص کل دور از انتظار نیست.

علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۹۹۶ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۲ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۶ هزار واحد رسید تا هفته‌ای تقریبا سبز در بورس تهران رقم بخورد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی ۲ میلیون واحد و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجازدن شاخص در همین محدوده و سپس کاهش آن تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده ۱.۸۵۰.۰۰۰ واحد) را در میان مدت داریم که این کاهش میتواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد، یعنی مدت زمان بیشتری طول بکشد تا شاخص به این محدوده برسد.

روند شاخص کل

او در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم وزن هم بیان کرد:  شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۷۰۷ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از نوسان اندک ۰.۸۸ درصدی صعودی، در پایان هفته به عدد ۷۱۳ هزار واحد رسید.

ملک لی افزود: با توجه به نزولی بودن همه نشانه های ابرکومو، انتظار داریم این شاخص حداقل تا محدوده باکس قرمز رنگ (محدوده ۵۶۰.۰۰۰) کاهش داشته باشد که این اصلاح قیمتی میتواند با اصلاح زمانی نیز همراه باشد.

روند شاخص کل هم وزن

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در کل احتمال درجازدن و کاهش شاخص‌ها در میان مدت، بیشتر از احتمال افزایش آن‌ها پیش بینی میشود و همچنان عوامل سیاسی و اقتصادی میتواند تاثیرات بزرگی بر بورس تهران بگذارد.

او گفت: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ورودی 99 بورس هستم
۱۶:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
چرا حرفهای کارشناسان شما در 2 خبر بورس ساعت 8/30 و 15/30 شبکه خبر پخش نمیشود.
اونا فقط اخبار بورسی اعلام میکنند و درباره تحلیل شاخص بازار گزارشی پخش نمی کنند.
از تلویبیون آرشیو شبکه خبر هم پخش میشود.اما از شاخص بورس هیچی نمیگویند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
با توجه به رسیدن شاخص به مرز روانی ۲ میلیون واحد و همچنین نزولی بودن همه نشانه های ابر کومو، انتظار درجازدن شاخص کل دور از انتظار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
ازکجامیدانست؟ازافزایش سرمایه شرکت ها؟!
آخرین اخبار