پکن اعلام کرد یک جاسوس چینی را به دلیل همکاری با سازمان اطلاعاتی آمریکا بازداشت کرده است.

پکن از دستگیری یک جاسوس چینی که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) کار می‌کرد، خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امنیت کشور چین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک شهروند چینی که مظنون به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکاست از سوی مقامات اطلاعاتی کشور بازداشت شد. این فرد که با نام زِنگ معرفی شده است پیش‌تر برای یک سازمان نظامی مشغول به کار بوده و توسط یک جاسوس آژانس اطلاعاتی آمریکا در ایتالیا جذب شده بود. 

این جاسوس در زمانی که در صنایع نظامی مشغول به فعالیت بود برای ادامه تحصیل به کشور ایتالیا اعزام شد که از سوی جاسوس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا جذب گردید. مامور آمریکایی طی فرآیند‌هایی همانند مسافرت، رفتن به کنسرت و خوردن شام مشترک به این نظامی چینی نزدیک شده بود. 

پس از نزدیکی میان دو طرف، مامور سازمان سیا پس از ایجاد تزلزل در موضع سیاسی زنگ، به دنبال کسب اطلاعات حساس در مورد ارتش چین از این نظامی بود. در این بیانیه مشخص نشده است این رویداد‌ها در چه زمانی رخ داده است. 

زنگ متولد ۱۹۷۱ بوده، اما جنسیت وی مشخص نشده است. تاکنون سفیر آمریکا در چین درباره گزارش مقامات پکن واکنشی نشان نداده است. 

روابط میان واشنگتن و پکن طی سالیان اخیر تیره شده است به ویژه آنکه آمریکا ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب را تهدیدی برای امنیت ملی خود و منافع استراتژیکش در نظام بین الملل می‌داند. اعمال سیاست مهار علیه پکن یکی از گام‌هایی تنش زایی است که واشنگتن علیه این کشور اتخاذ کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، سازمان سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا عکس خبر این شکلیه !؟
اگر به این ترتیبه پس آمریکا ده ها بار چین رو خورد کرده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
دم چین گرم
آخرین اخبار