با تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون طی هفته جاری در استان هرمزگان ناپایداری دریایی و جوی پیش بینی می شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛با تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

طی امروز در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش باد‌های جنوب شرقی نسبتاً مواج خواهد بود.

بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان (بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی) و برخی نقاط ساحلی و دریایی بویژه تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد وبرق، تندباد لحظه ای، گرد و غبار و مواج شدن موقت دریا پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در این ساعات احتیاط‌های لازم در تردد‌های دریایی صورت پذیرد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

در پاره‌ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، تندباد لحظه ای، گردوخاک موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین از روز شنبه تا سه شنبه (۲۱ تا ۲۴ مرداد)، با وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی از نقاط شرقی استان وقوع گردوغبار و کاهش دید افقی محتمل خواهد بود.

از نظر دمایی، از روز یکشنبه افزایش نسبی دما بویژه در مناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.