وزش باد‌های جنوب شرقی در منطقه تا عصر امروز، موجب کاهش گرد و غبار و بهبود دید افقی در بندرعباس می‌شود.

 مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه اکنون دید افقی در بندرعباس به ۲ کیلومتر کاهش یافته گفت: وزش باد‌های حاکم بر منطقه تا عصر امروز موجب کاهش گرد و غبار و بهبود دید افقی می‌شود.

او گفت: تا پایان هفته جاری ناپایداری های جوی طی ساعات بعد از ظهر در مناطقی از استان که شرایط بارشی مهیا نیست موجب تندباد لحظه ای، گرد وخاک موقت و کاهش کیفیت هوا می شود.

 تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان پیش بینی می‌شود که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

در این مدت بویژه در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش باد‌های جنوب شرقی نسبتاً مواج خواهد بود. 

بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود. 

توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات و برخی نقاط ساحلی و دریایی بویژه تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد وبرق، تندباد لحظه ای، گرد و غبار و مواج شدن موقت دریا پیش بینی می‌شود. 

توصیه می‌شود در این ساعات احتیاط‌های لازم در تردد‌های دریایی صورت پذیرد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

از نظر دمایی در این مدت، نوسانات دما بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.