با تقویت سامانه مونسون امروز در برخی از مناطق هرمزگان ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ با تداوم تقویت سامانه مونسون در هرمزگان طی ساعات صبحگاهی شرایط جوی و دریایی نسبتا پایدار و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

خلیج فارس و تنگه هرمز در ساعات صبح تا ظهر نسبتا آرام و دریای عمان کمی مواج خواهد بود، از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی در محدوده تنگه هرمز، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و مواج شدن موقت دریا در این نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های همرفتی در اکثر ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در ارتفاعات استان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب شود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها در محدوده تنگه هرمز (بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام) صورت پذیرد.

در مناطق مرکزی استان نیز طی ساعات بعدازظهر و شب وقوع ناپایداری‌های موقتی محتمل خواهد بود و در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، رعد وبرق همراه با تندباد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

از لحاظ دمایی امروز افزایش نسبی دما در مناطق شرقی استان مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.