حمیدی در دیدار با نمایندگان قرارگاه جهادی مهر الرضا (ع) گفت: مسایل محیط زیست نیاز به کار‌های جهادی دارد و اینکه این قرارگاه به این سمت سوق داده شده است نوید بخش اقدامات مناسبی خواهد بود.

اقبال حمیدی مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان در دیدار با نمایندگان قرارگاه جهادی مهر الرضا (ع) در کارگروه ملی محیط زیست که با حضور نمایندگان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و شهرداری برگزار شد، گفت: مسایل محیط زیست نیاز به کار‌های جهادی دارد و اینکه این قرارگاه به این سمت سوق داده شده است نوید بخش اقدامات مناسبی خواهد بود.

اقبال حمیدی بیان کرد: مهمترین مشکل کشور و به طبع آن در استان مدیریت نادرست و غیر اصولی زباله و پسماند انسانی است.

وی تصریح کرد: جایگاه‌های نامناسب، عدم مدیریت مناسب و اصولی پسماند و عدم برنامه برای تفکیک در مبدا موجب آلودگی آب و خاک و هوای اطراف مراکز دفن شده است که برای رفع این معضل نیازمند یک کار جهادی و البته با مطالعه و مبنای علمی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیازمندی‌های مورد نیاز محیط زیست چه در بخش طبیعی (ساخت و تجهیز محیطبانیها، تهیه و نصب آبشخور و تامین علوفه وحوش) و چه انسانی (تامین و راهبری ایستگاه‌های پایش کیفی هوا) در راستای تکمیل شبکه پایش استان اشاره کرد.

در ادامه نماینده قرارگاه جهادی" مهر الرضا (ع) " گفت: ایجاد لندفیل (جایگاه‌های زباله) برای شهر‌های قروه و دهگلان و سنندج به عنوان پایلوت اشاره و در تامین نیاز‌های استان در رفع چالش‌های پیش‌رو به کمک این قرارگاه قول مساعد دادند.

اسماعیلی ادامه داد: آموزش روستائیان در تفکیک زباله، جلوگیری از زباله سوزی و دفن غیر اصولی زباله در روستا‌ها از اقدامات اولیه قرارگاه خواهد بود.

در این جلسه به مباحث منابع طبیعی همچون صنایع چوبی و صیانت از جنگل‌ها و همچنین طرح‌های آبزی پروری پرداخته شد.

برچسب ها: محیط زیست ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.