استاندار گیلان تصریح کرد؛

نقش خبرنگاران در بیان مشکلات و مطالبه گری

استاندار گیلان گفت: خبرنگاران پرچمدار انتقال واقعیت‌های جامعه به مخاطبان هستند.

استاندار گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران خبر صدا و سیمای مرکز گیلان به مناسبت روز خبرنگار، با تاکید بر اینکه خبرنگاران پرچمدار انتقال واقعیت به مخاطبان هستند، گفت: خبرنگاران با ارائه نقش بی‌بدیل در انعکاس واقعیت‌ها، بهترین کسانی هستند که می‌توانند با بیان مشکلات در مطالبه‌گری و پرسشگری نیز اثربخش باشند.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر پاسخگو بودن مدیران در قبال مطالبه‌گری خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه ، افزود: ارائه برنامه و گزارش عملکرد به مردم و تعامل ویژه با رسانه‌ها ، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی مدیران محسوب می‌شود. 

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی و جهادگونه عوامل مختلف در خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی ، مقابل صد‌ها رسانه و خبرگزاری دروغ پرداز که از حمایت‌های بی شمار منابع استکبار جهانی نیز بهره می‌برند ایستاده و نقشه‌های شومشان را نقش بر آب می‌کند. 

استاندار گیلان به بخش‌های خبری صدا و سیمای مرکز گیلان شامل بخش‌های فارسی و گیلکی هم اشاره کرد و افزود: بخش خبری گیلکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های خبری محسوب می‌شود که با تقویت آن، می‌توان ظرفیت جذب مخاطبان بیشتری را نیز ایجاد کرد. 

دکتر اسدالله عباسی، بر استقلال رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی تاکید کرد و گفت: رسانه ملی در مسیر انتقال اخبار و اطلاعات راه خود را پیدا کرده و با تعهد به قلم، متن و تصویر، اطلاعات را به ویژه در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی به بهترین شکل انتقال می‌دهد. 

تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان هم در این مراسم، خبرنگاران را چشم و گوش مردم دانست و گفت: همکاران ما در رسانه ملی با تکیه بر خصوصیت‌هایی ، چون استعداد ، عشق و علاقه ، سرعت انتقال ، حق گویی ، امید آفرینی و مسوولیت پذیری، برابر هجمه‌های خبری و دروغ پراکنی بیش از ۲۰۰ کانال تلویزیونی فارسی زبان ایستاده و در انتقال واقعیت‌ها ، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. 

سیدجلال الدین رضاپور ، معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان هم با اشاره به حضور گروه‌های خبری در دل اتفاقات در شرایط مختلف که پاره‌ای موارد سختی‌های بسیاری را به همراه دارد، گفت : پاسخگویی دقیق و به موقع مدیران و افزایش تعامل و هم افزایی دستگاه‌ها و ادارات با رسانه ، در انجام وظایف فعالان رسانه ملی به ویژه در بخش خبر می‌تواند همکاران ما را برای مثبت و اثربخش بودن فعالیتشان کمک و همراهی کنند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه خبر و دست اندرکاران خبر صدا و سیمای مرکز گیلان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.