دومین جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف برنامه ریزی ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۷ سالروز بازگشت آزادگان به وطن در فرمانداری مهاباد برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گفت: ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرور آفرینان و جوانمردان ایثار و مقاومت به میهن اسلام به عنوان روزی پرشکوه، عزت آفرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و پر از افتخار و حماسه است.

وی ادامه داد: مقاومتِ آزادگان سرافراز در زندان‌های بدون هیچ گونه امکانات رفاهی و ارتباطی و در سخت‌ترین شرایط نه تنها روحیه دشمنان را تضعیف کرد بلکه ملت ایران را سربلند و همگان را به تعظیم و احترام آزادگان همیشه استوار کشور وادار کرد.

عباسی با بیان اینکه مهاباد دارای ۲۵۳ آزاده است، افزود: مراسمی تحت عنوان قدردانی و ارج نهادن از آزادگان شهرستان برگزار خواهد و در کنار آن فرصتی برای بیان خاطرات تاثیرگذار برای نسل جوان و انعکاس آن نیز فراهم می‌شود.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه مهاباد دارای ۲۵۳ آزاده است، اضافه کرد: از ظرفیت شهرداری برای نصب بنر‌های حاوی متحوای گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان و تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده خواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه برگزاری آیین قدردانی در آزادگان و مراسم تحت این عنوان بحث و گفتگو شد.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان‌های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار