در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی به سامرا و بلد در سال گذشته + فیلم

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد گفت: در سال‌های گذشته ثابت شد، ۹۸ درصد زائران ایرانی که برای اربعین وارد خاک عراق می‌شوند، به سامرا و بلد هم می‌روند.

سردار امین شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد در پاسخ به این سوال که چقدر سامانه سماح برای اعلام برخط تعداد زائران برای پذیرش آنان در موکب‌ها جوابگوست، گفت: امور راهنما و گمشدگان زائران با سازمان حج و زیارت است. آن‌ها سامانه‌ای را پیش‌بینی کردند و در آن سامانه تمام مواکب را مشخص کردند.

سردار شریعتی ادامه داد: اینکه هر موکبی چقدر برای اسکان و تغذیه پاسخگوست، در آن سامانه مشخص است. موضوع اربعین فراتر از این صحبت‌هاست. سیل عظیم جمعیتی که حضور می‌یابد، فراتر از این نوع برنامه‌ریزی‌هاست. خیلی‌ها تصور می‌کردند در ایام اربعین در محدوده سامرا و بلد حداکثر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حضور دارد. اما در سال‌های گذشته ثابت شد، ۹۸ درصد زائران ایرانی که برای اربعین وارد خاک عراق می‌شوند، به سامرا و بلد هم می‌روند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد افزود: در سال گذشته نزدیک به سه میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از مناطق مختلف لبنان و کشور‌های شیعه‌نشین به سامرا و بلد آمدند. اگرچه سامانه‌های اعلام برخط زائران هست، ولی باید سال به سال بروز‌رسانی آن انجام شود.

پیش از این، سردار شریعتی در نشست هماهنگی موکب‌داران سازمان اوقاف و امور خیریه گفته بود، الحمدالله امنیت پایدار و مردمی در سامرا ایجاد شده است. مجموعه کار‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... در آنجا انجام شده، از اربعین نشات می‌گیرد. اگر اربعین نبود، هیچ کدام از این کار‌ها در داخل سامرا انجام نمی‌شد. امنیت فقط با توپ و تانک و خون‌ریزی ایجاد نمی‌شود. همت موکب‌داران بود که رونق را در شهر سامرا ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار