هزار و ۳۹ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان تا پایان روز سوم فرآیند پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکمیل کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: روز اول ۴۲۹ نفر، روز دوم ۳۵۳ نفر و روز سوم ۲۵۷ نفر پیش ثبت‌نام را تکمیل کردند.

مهدی سلیمانی افزود: چهار روز دیگر فرصت باقی مانده برای پیش ثبت‌نام متقاضیان است و فرایند پیش ثبت‌نام از ساعت ۰۸:۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد.

او  گفت: از مجموع افرادی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن و رده سنی ۲۲ درصد بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۹ درصد بین ۴۰ تا ۴۵ سال و ۱۸ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ است.

سلیمانی افزود: همچنین ۱۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۰ سال و ۱۲ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال هستند و بقیه افراد ثبت نام شده بین ۳۰ تا ۳۵ سال یا بالای ۵۵ سال هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: از لحاظ مدرک تحصیلی نیز ۱۴ درصد از پیش ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری و ۶۶ درصد مدرک فوق‌لیسانس و بقیه مدارک لیسانس دارند که به دلیل امکان معادل سازی مدرک تحصیلی برای واجدین شرایط می‌توانند با ارائه گواهی معادل سازی فوق لیسانس از این شرایط استفاده کنند.

او  افزود: ۱۶ نفر از پیش ثبت نام کنندگان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات بوده و گواهی پذیرش استعفا از سمت مدیریتی خود را در سامانه بار گذاری کرده اند.


سلیمانی گفت: از متقاضیانی که تمایل دارند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعنوان نامزد در مراحل بعدی ثبت‌نام کنند دعوت می‌شود از فرصت چهار روزه باقی مانده استفاده کنند و با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir مرحله پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سلیمانی تصریح کرد: امکان تمدید این مهلت هفت روزه وجود ندارد و اگر فردی پیش ثبت‌نام انجام ندهد قادر به ثبت نام نهایی نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.