متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام را فراموش نکنند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی حتما باید در پیش ثبت نامی که از دوشنبه، ۱۶ مرداد در درگاه اینترنتی keshvar.moi.ir آغاز می‌شود، نام نویسی کنند، اگر بعدا مایل به شرکت در ادامه فرآیند انتخابات نباشند، اختیار با خودشان است، اما اگر قصدشان برای شرکت در انتخابات جدی باشد، لازم است در این مرحله ثبت نام کنند وگرنه از فرآیند انتخاباتی حذف می‌شوند.

 جان نثاری افزود: تصویر کارت پایان یا معافیت خدمت، آخرین مدرک تحصیلی و پذیرش استعفا برای مقاماتی که باید ۶ ماه قبل از انتخابات استعفا کرده باشند، سه مدرکی است که در زمان ثبت نام باید بارگذاری شود.

او با بیان اینکه در این مرحله، مدارک متقاضی باید به تایید ۶ نهاد برسد، گفت: در این مرحله، تاییدیه‌هایی از ثبت احوال (سن ۳۰ تا ۷۵ سال و ایرانی الاصل بودنِ فرد)، نظام وظیفه (کارت پایان خدمت)، وزارت علوم و دانشگاه آزاد و حوزه (مدرک تحصیلی فرد)، دستگاه قضایی (ممنوعیت نداشتن فرد برای شرکت در انتخابات)، سازمان اداری استخدامی (مدرک استعفای مدیران)، وزارت امور خارجه (تابعیت و اقامتِ کشوری دیگر را نداشتن) گرفته می‌شود و مراحل بعدیِ ثبت نام را سرعت می‌بخشد.

 جان نثاری با تاکید بر اینکه زمان پیش ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه زمان پیش ثبت نام از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ (۱۶ تا ۲۲ مرداد) است، متقاضیان هر چه زودتر ثبت نام کنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

او با بیان اینکه زمان ثبت نام نهایی مجلس شورای اسلامی، از ۲۷ مهر آغاز می‌شود، افزود:: ۸ تا ۱۴ آذر هم زمان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.