لی شیانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی چینی لی اتو اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا در سال ۲۰۲۴ از نظر فروش، برند شماره یک خودروی پریمیوم در چین باشیم.
او افزود: این شرکت میتواند پس از افزایش تولید در سه ماهه چهارم به تحویل ماهانه ۴۰ هزار دستگاه دست یابد.
لی اتو چین در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۷۳ هزار و ۲۵۱ خودرو تحویل داد؛ این میزان، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت قصد داشت بیش از ۱۰۰ هزار خودرو را در سه ماهه سوم تحویل دهد.
بر اساس دادههای انجمن خودروسازان چین، فروش ماهانه بیاموی، مرسدس بنز و آئودی که امسال با تخفیفهای بیشتر به فروش میرسند، در نیمه اول سال به ترتیب بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار دستگاه بوده است.
لی اتو گفت که انتظار دارد در سه ماهه سوم ۳۳.۳ میلیارد یوان درآمد ایجاد کند و تحویل خودروهای برقی به ۱۰۰ هزار تا ۱۰۳ هزار دستگاه برسد.
لی اتو که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، اولین مدل الکتریکی با باتری خود را در پایان سال جاری عرضه خواهد کرد و انتظار دارد که پرفروشترین مدل در بین تمام خودروهای با قیمت بالای ۵۰۰ هزار یوان (۶۹ هزار و ۳۱۵ دلار) در چین باشد. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مجموعهای از ۱۱ مدل از جمله پنج خودروی برقی داشته باشد و در حال برنامهریزی برای ساخت ۳۰۰۰ ایستگاه شارژ است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، رقبای چینی لی اتو فروش خود را در ماه گذشته افزایش دادند، در حالی که تحویل تسلا نسبت به ژوئن ۳۱ درصد کاهش یافت.
دادههای انجمن خودروهای سواری که روز سهشنبه منتشر شد، نشان داد که فروش خودروهای با انرژی نو در چین ۳۲ درصد نسبت به سال قبل در جولای افزایش یافته و به ۶۴۱ هزار دستگاه رسیده است.
افسوس به حال نادانان و گیجان و گاگولها
یقینا اروپا سالیان سال از دست تحریم های انرژی روسیه خلاصی نمیآید زیرا آنان هم مثل مسولان ما آینده نگر نبودند و فقط یک قدمی خود را میدیدند و خودروسازان مافیایی و انرژی مفت و فرهنگ عمومی استفاده از خودروهای برقی پایین
چه بسا در آینده با پیشرفت دانش و علم باتری اصلا کسی به سوخت بنزین فکر نکند
تا کی میخواهيد با تخفیف ویژه و بطور قاچاقی نفت بفروشید؟
مورد جدیدی را معرفی نفرمودند؟
اینکار تسلا شاید نشان دادن اهمیت بالای خودروهای برقی و آینده دار بودن این صنعت در جهان حال و آینده است با این حال چین با سرعتی که به پیش میرود این صنعت مهم را در دست خواهد گرفت و همه شرکتهای بزرگ جهان را کنار میزند
اگر نیروی کارشون زیاده محصول قیمت پایین میدن
ادم هاش حتی با یک دوچرخه در کشورشون راضی اند
چون اهداف نظامشون درسته چون اعتماد به دولتشون دارن
آینده از آن خودروهای برقی و انرژی پاک است و چین فعلا پیشتاز و سرآمد و سرور و برتر جهان در این زمینه
البته فرهنگ مردم هر کشور هم در توسعه و رشد این دانش و فراگیری استفاده تاثیر گذار است
دارند به مرز ویماش هزار کیلومتر و شارژ کمتر از چند دقیقه میرسند