مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب البرز گفت: با اجرای طرح انتقال آب سطحی از کرج به شهرستان فردیس مشکل قطعی وکمبود آب شهرستان فردیس رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با بیان اینکه این طرح دوسال ونیم برزمین مانده بود گفت: با اجرای این طرح با اعتبار ۱۲میلیاردتومان درمدت یک هفته مشکل آب این شهرستان رفع می شود .
 
نامداری افزود: با توجه به افزایش دما و شدت گرما دو سه هفته گذشته وهمچنین افزایش جمعیتی که در شهرستان فردیس داشتی باعث شد ما وارد یک تنش آبی شویم.
 
اوگفت  این پروژه برای جبران آب شهرستان فردیس اتفاق افتادکه در یک کار جهادی و در قالب پروژه ای ویژه کار را شروع کردیم که نتیجه آن افزایش ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب فردیس بودبا اجرای خط ۵۰۰ میلیمتری چدن داکتیل به طول ۱۸۰۰ متر قابلیت انتقال آب  ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه رادارد برای انتقال آب در شرایط بحرانی به شهر فردیس وبا افزایش ۴۰ لیتر بر ثانیه با این خط مشکل فردیس حل خواهد شد.
 
او گفت:  نیاز آبی فردیس درپیک ۱۷۵۰ لیتر بر ثانیه است که از این مقدار ۱۶۴۰ لیتر آن تامین می شدکه  این کمبود در کمترین زمان وبا هماهنگی استانی  برطرف شده و مخازن آبگیری شده است.
 
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب استا ن البرز، از آبرسانی به شهرفردیس بازدید و مشکلات این شهر را مورد بررسی قرار داد.
 
هاشم امینی در این بازدید با بیان اینکه رویکرد وزیر نیرو تامین آب پایدار وپیوسته برای شهروندان است گفت:  از آبان ماه ۱۴۰۱ رصد وپاییش منابع ومصارف  شروع شده و پروژه هایی تعریف شده است به صورت هفتگی این پروژه ها بازدید و اعتبار سنجی می شود خوشبختانه اکثر پروژه ها در کشور انجام شده است با بررسی این شهرها ۸۲ شهر ناترازی بین منابع ومصارف وجود دارد که برای آن ها اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
 
او افزود: ۴ استان سیستان وبلوچستان، تهران، مشهد و گلستان بخاطر شرایط خاص اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: کمبود آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
لطفا زودتر پیگیری کنید روزی 10ساعت بیشتر قطعی اب داریم