به منظور تکمیل سد دشت پلنگ در استان بوشهر که در تامین آب شرب و آب مورد نیاز صنعت نقش دارد از فاینانس خارجی استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-  بخش عمده آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد تأمین می‌شود و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از آن توسط منابع داخلی استان شامل چاه‌ها و آب شیرین کن‌ها تأمین می‌شود.

سد دشت پلنگ یکی از طرح‌های حوزه آب استان بوشهر است که تکمیل این پروژه می‌تواند بخشی از نیاز‌های آبی استان به‌ویژه در حوزه آب شرب و آب مورد نیاز صنعت را تأمین کند.

این سد دارای هزار و ۳۰ متر طول تاج، هشت متر عرض خاکی و چهار متر بتنی است که طول دریاچه آن ۱۰ کیلومتر است و در مساحت ۹ هزار و۹۰۰ متر مربع اجرا می‌شود.

بخش مهمی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مربوط به حوزه آب بود که تکمیل سدها، توسعه آب شیرین‌کن‌ها و گسترش سیستم‌های نوین آبیاری از جمله این مصوبات بوده.

سد دشت پلنگ

اعتبار ساخت سد مخزنی دشت پلنگ در استان بوشهر از محل فاینانس خارجی به مبلغ ۳۲۴ میلیون یوآن چین تأمین می‌شود. تأمین این اعتبار منوط به پرداخت بخش دوم آورده کارفرما به میزان ۷.۵ درصد مبلغ یاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی استان بوشهر با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب به‌عنوان بزرگترین منبع تأمین آب شرب استان بوشهر محسوب می‌شود.

به گفته علی محمدی تأمین آب مورد نیاز صنعت از دیگر اهداف اجرا و تکمیل سد دشت پلنگ است.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز گفت: سالانه دو میلیارد مترمکعب روان آب ناشی از بارندگی سالانه از پنج رودخانه اصلی و فصلی استان بوشهر به خلیج‌فارس وارد می‌شود. برای استحصال بخشی از این آب‌ها ساخت سد جدید در دستور کار قرار گرفته است که با تکمیل مطالعات عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: آب شرب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.