مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:با معرفی منطقه جدید شکار ممنوع کوه اشکر در شهرستان چرام مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد به ۶ منطقه افزایش یافت.

اسلام جاودان خرد گفت: با توجه به اینکه شهرستان چرام تا پیش از این منطقه حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت وفعالیت محیط زیست در این شهرستان بیشتر به صورت نمایندگی بود، تلاش برای تصویب منطقه‌ای در این شهرستان به عنوان شکار ممنوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش‌های انجام شده کوه" اشکر" این شهرستان در تیر ۱۴۰۲ در آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قوه قضائیه) به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد تا مجموع مناطق شکار ممنوع استان از ۵ به ۶ منطقه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: براساس این آگهی، از کوه اشکر به مدت ۵ سال به عنوان منطقه" شکار ممنوع" حفاظت می‌شود و پس از ارزیابی کارشناسان سازمان تصمیم نهایی در خصوص تمدید یا ارتقاء آن به مناطق حفاظت شده گرفته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: براساس ماده ۶ قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع می‌باشد و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است تا پیش از این، منطقه شکار ممنوع کوه حاتم تلرش حد فاصل شهرستان بهمئی و لنده و بهبان در خوزستان، منطقه شکار ممنوع پادنای سمیرم، منطقه شکار ممنوع ماغر در بهمئی، منطقه شکار ممنوع لار در باشت، منطقه شکار ممنوع خرم ناز در بویراحمد، ۵ منطقه شکار ممنوع استان بودند که با معرفی منطقه شکار ممنوع کوه اشکر؛ این مناطق به ۶ منطقه افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.