دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیز برای مقابله با طرح نتانیاهو درباره اصلاحات قضایی به دنبال اعتصاب عمومی هستند.

تلاش کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری در قوه قضاییه و در راس آن اعمال محدودیت بر حوزه اختیارات دیوان عالی این رژیم باعث اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی شده است. دایره این اعتراضات از مردم معمولی تا نظامیان رژیم صهیونیستی را در برگفته و اکنون دانشگاهیان در سرزمین اشغالی به دنبال اعتصاب سراسری هستند. 

به گزارش جروزالم پست، دانشگاه‌های اصلی سرزمین‌های اشغالی از جمله دانشگاه عبری قدس اشغالی، تکنون، دانشگاه تل آویو، دانشگاه حیفا و دانشگاه اوپن امروز (چهارشنبه) اعلام کردند برای اعتصاب در اعتراض به طرح نتانیاهو برای اصلاحات قضایی خود را آماده می‌کنند. 

دانشگاه دیگر سرزمین‌های اشغالی نیز شامل موسسه ویزمان، دانشگاه بن گورین و دانشگاه باریان نیز پیش‌تر از آمادگی برای انجام این اعتصاب خبر داده بودند. 

در بیانیه مشترک این دانشگاه‌ها آمده است: «دانشگاه‌ها در اسرائیل در خط مقدم حفاظت از دموکراسی قرار دارند و از سایر موسسات دولتی و خصوصی می‌خواهند خود را برای انجام اعتصاب سراسری و تعطیلی اقتصاد در صورت تخلف کابینه نتانیاهو از قانون اساسی آماده کنند.»

پیش‌تر نیرو‌های امنیتی و نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی نیز به جرگه مخالفان طرح نتانیاهو پیوسته بودند. مقامات امنیتی تل آویو می‌گویند این مسئله می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی شده و باعث سوء استفاده به اصطلاح دشمنان آن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار