سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به اوضاع امنیتی جاری در کرانه باختری به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هشدار داده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت در همین راستا نوشت که "رونین بار" رئیس شاباک اواخر هفته گذشته در جلسه‌ای با نتانیاهو به او در رابطه با اوضاع امنیتی در کرانه باختری و سناریو‌های احتمالی در این منطقه هشدار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که هشدار شاباک به نتانیاهو حتی شامل احتمال ربوده شدن شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری نیز بوده است.

یدیعوت احرونوت تاکید کرد که حوادث اخیر در روستای برقه، عملیات تل آویو و تحولات چند روز پیش در اراضی اشغالی هشدار‌های محافل امنیتی اسرائیلی در مورد اوضاع جاری در اراضی فلسطینی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

به گفته این روزنامه، طی ۶ ماه گذشته میانگین هشدار‌ها نسبت به احتمال وقوع عملیات‌های ضدصهیونیستی به ۲۰۰ مورد در روز رسیده است که این ۳ برابر مدت مشابه سال‌های گذشته است.

در تازه‌ترین آمارها، میانگین روزانه هشدار‌ها نسبت به احتمال وقوع عملیات‌های مقاومتی به ۴۵۰ مورد رسیده و بیش از ۱۷۰۰ فلسطینی هم که مظنون به دست داشتن در این عملیات‌ها یا برنامه‌ریزی برای آن بودند، بازداشت شدند.

گفتنی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از مدت‌ها امروز یکشنبه جلسه‌ای را برای بررسی آخرین تحولات اوضاع در دو عرصه فلسطین و لبنان برگزار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار