با توجه به افزايش استفاده‌ها از فناوري تشخيص چهره در چين، اين كشور تصميم گرفته قوانين جديدي در اين باره وضع كند.

طبق پیش‌نویس مقررات جديد، چین شرکت‌هایی که از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند ملزم کرده تا قبل از جمع‌آوری اطلاعات شخصی، رضایت یا مجوز قانونی دریافت کنند.

چین یکی از کشور‌هایی است که از بیشترین تعداد دوربین‌های مداربسته در قلمرو وسیع خود استفاده می‌کند، کارآمدترین مدل‌های آن‌ها با فناوری تشخیص چهره کار می‌کنند تا کار دستگاه‌ها را برای حفظ نظم تسهیل کنند.

استفاده از این فناوری برای شناسایی هویت شخصی نیز در برخی مکان‌های خصوصی به‌ویژه در ورودی ساختمان‌های مسکونی، شرکت‌ها یا هتل‌ها رو به افزایش است. استفاده از فناوری پرداخت از طریق تشخیص چهره نیز رو به افزایش است.

اما پیش‌نویس مقررات جدید تصریح می‌کند که فناوری تشخیص چهره فقط باید در صورت لزوم استفاده شود و سایر ابزار‌های تأیید هویت باید در اولویت قرار گیرند.

در اين مقررات آورده شده كه استفاده از فناوری تشخيص چهره برای پردازش اطلاعات باید پس از رضایت فردی یا کتبی مطابق با قانون انجام شود؛ و «هیچ سازمان یا فردی نمی‌تواند از تشخیص چهره برای تجزیه و تحلیل وابستگی‌های قومی یا مذهبی استفاده کند، مگر در مواردی که برای حفظ امنیت ملی ضروری باشد.» 

وزارت خزانه داری آمریکا بسیاری از شرکت‌های چینی را به دلیل این فناوری در لیست سیاه قرار داده است.

از جمله این شرکت‌ها SenseTime است که برنامه‌های تشخیص چهره و تصاویری که به طور خاص برای کنترل جمعیت و تأیید هویت استفاده می‌شوند را طراحی می‌کند. در چین استارتاپ‌های زیادی در این زمینه وجود دارند.

در نمایشگاهی در پکن در ماه ژوئن، چندین شرکت محصولات خود را نشان دادند که قادر به شناسایی اسکن چهره از فاصله بیش از ۱۰۰ متر بودند.

منبع: ۲۴ ae

 

برچسب ها: تشخیص چهره ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار