۴ جایگاه مجوز دار آماده تحویل سیب صنعتی از کشاورزان برای خرید این محصول در مهاباد است.

حسینی مدیرعامل کارخانه سیب صنعتی مهاباد در جلسه برنامه ریزی خرید سیب صنعتی با اشاره به اینکه این جایگاه‌ها به نفع کشاورزان و محیط زیست است، گفت: سیب‌ها به صورت بهداشتی و با قیمت مصوب از کشاورزان تحویل گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه ۳۰۰ تن سیب به صورت مستقیم از باغدار و هم از جایگاه دریافت می‌کنیم.

سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد هم گفت: شهرستان مهاباد دارای ۸ هزار هکتار باغ سیب است که ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از آن بارور هستند.

وی افزود: از باغداران درخواست می‌کنیم که محصولات خود را به جایگاه‌های مجوز دار تحویل دهند.

سعیدیان  ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن سیب از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که از این میزان تا ۳۰ درصد آن سیب صنعتی است.

نحوه جمعه آوری، تحویل به موقع، نظارت بر مراکز فروش سم و کود‌های کشاورزی برای به حداقل رساندن سیب صنعتی و حفظ حریم جاده هنگام خرید از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند؛ از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

ریزش سیب در فصل پاییز بر اثر وزش باد یا هنگام چیدن آن، امری کاملا طبیعی است و دایر شدن اماکنی برای جمع آوری این محصول نیاز بازار و تقاضای باغداران است، اما انباشت مقدار زیادی سیب بدون هیچ محافظت و در فضای آزاد علاوه بر تخریب بیشتر سیب، منظر نازیبایی ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.