خرید ۳ هزار تن سیب صنعتی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: ۷۳ درصد از مجموع خرید تضمینی سیب صنعتی استان متعلق به شهرستان سپیدان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: در یک ماه گذشته سه هزار و ۱۱۵ تُن سیب زیردرختی با قیمت مصوب از باغداران این شهرستان خریداری شده است.

او افزود: خرید تضمینی سیب صنعتی در راستای اجرای دستور العمل ابلاغی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان در سه مرکز خرید تعاون روستایی همایجان، اردکان و کمهر از ۲۴ مهرماه آغاز و تا پایان دهم آبانماه ادامه داشت.

نصیری با بیان اینکه ۷۳ درصد از مجموع خرید تضمینی استان مربوط به سپیدان است، ادامه داد: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال برای امسال اعلام شد.

او بیان کرد: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان فارس موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سواستفاده برخی از دلالان شده بود که با پیگیری نهاد‌های مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و شروع آن از سپیدان آغاز شد.

نصیری گفت: سیب خریداری شده به تنها کارخانه کنسانتره در استان ارسال شد و با توجه به حجم تولید محصولات مختلف باغی در شهرستان احداث صنایع تبدیلی از ضروریات است تا باغدار و کشاورز بتواند سهمی در ارزش افزوده ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: شهرستان سپیدان سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار می‌کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۲۵ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار