معاون مدیر کل امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور گفت: با اجرای طرح حساب واحد خزانه شفافیت و انضباط مالی بیشتر و منابع دستگاه‌ها مدیریت خواهد شد.

محمد مهاجران معاون مدیر کل امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور گفت: واحد خزانه یعنی تمرکز حساب دستگاه‌های اجرایی در خزانه داری کل بانک مرکزی است به طوی که این موضوع آن قدری مهم و با اهمیت است که قانون اساسی به آن تاکید کرده است

او گفت: به طوری که تمامی دریافتی‌های دولت به صورت متمرکز باید در خزانه داری نگهداری و هزینه‌ها از این بخش مصرف شود.

معاون مدیر کل امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور گفت: زمانی که منابع دولت در خزانه نگهداری می‌شود می‌توانند بهتر اعتبارات خود را توزیع کنند و منابع و مصارف به صورت بهینه مدیریت و به سمت حکمرانی مطلوب کشور حرکت کند.

مهاجران گفت: دستگاه‌های اجرایی با مجوز خزانه داری کشور در بانک های عامل حساب باز می‌کردند،متاسفانه مشکلی این بخش  این بود که زمانی حساب گشوده می‌شد خزانه داری و دولت به لحظه از میزان درآمد خود مطلع نبود و این باعث مشکل در بحث هزینه و مدیریت منابع می‌ شود.

به گفته او،از سال ۹۵ قانون احکام دائمی تاکید شد که حتما باید دستگاه‌های اجرایی حساب‌های خود را از بانک‌های عامل مسدود و حساب‌های خود را به خزانه نزد بانک مرکزی منتقل کنند 

مهاجران گفت: در حال حاضر با اجرای این طرح انتقال حساب از بانک عامل به خزانه داری،۸۰ درصد توسط دستگاه‌ها اجرایی شده است که عمده‌ترین دستگاه‌های تابع وزارت نفت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل مشکلات زیر ساختی هنوز اقدام عملیاتی انجام ندادند.

معاون مدیر کل امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور گفت:با اجرای طرح حساب واحد خزانه شفافیت و انضباط مالی بیشتر و منابع مدیریت خواهد شد.

او گفت: این کار در سال۱۴۰۱ انجام شد و امیدواریم امسال بتوانیم به طور کامل وصول منابع را در حساب واحد خزانه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار