رضایی گفت: امسال ۳ هزارو ۶۰۰ نیرو در کرمان بازنشسته می‌شوند که اگر شرایط لازم را داشته باشند از آن‌ها به صورت استمرار در مدارس استفاده می‌شود.

رضا رضایی  امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: دنیا مثل دهکده‌ کوچکی است که انتقال اطلاعات به گونه‌ای انجام می‌شود که اگر در دورافتاده‌ترین نقطه جهان اتفاقی رخ دهد، از دیدگان خبرنگاران پوشیده نیست و با سرعت عمل بالایی منتشر می‌شود. 

او افزود: مردم به گونه‌ای زندگی می‌کنند که صبح خود را با رصد خبرگزاری‌ها آغاز می‌کنند تا بدانند چه خبری در گوشه گوشه جامعه رخ داده است؛ بنابراین نقش خبرنگاران بسیار پر رنگ است  و  آن ها جایگاه والایی در امر اطلاع رسانی دارند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با کمک خبرنگاران توانستیم تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را بدانیم و برای آموزش آن‌ها برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: آموزش و پرورش استان تا پارسال در ۳۲ منطقه آموزش و پرورش فعالیت داشت؛ ولی امسال با اضافه شدن شهرستان جازموریان به ۳۳ منطقه رسیده و مسئولان در صدد به ثبت رساندن شهرستان گنبکی هستند که این نیز باعث افزایش مناطق پوشش آموزش وپرورشی به ۳۴ نقطه خواهد شد.

او با بیان اینکه مهم ترین واصلی‌ترین اولویت کاری ما هم اکنون، عملی کردن سند تحول بنیادین است، بیان داشت: اولین کار ساماندهی نیروی انسانی است و اداره طرح و برنامه ریزی را موظف کرده ایم که کد مدرسه و کلاس‌ها را به صورت تک تک شمرده و نیروی مورد نیاز را فراهم کند.

رضایی  با اشاربه اینکه یک تفاهم نامه‌ای را با کلیه آموزش وپرورش‌های استانی در خصوص تامین نیروی انسانی امضا کرده ایم ، افزود: در استان کرمان ۳ هزارو ۶۰۰ نفر مشمول بازنشسته می‌شود که ۲ هزار نیرو وارد خواهد شد و بقیه کمبود با استمرار بازنشستگان جبران می شود.

او با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که نیرو کمبود است با استمرار همکاران از بازنشستگی آن‌ها جلوگیری  می کنیم و مابقی را از طریق ماده ۲۸ یا دانشگاه فرهنگیان جبران می کنیم،  بیان داست: نتایج نقل و انتقالات در مرحله اول، ۲۵ مرداد اعلام‌می شود و تا اوایل شهریور ماه این موضوع تکمیل و رسیدگی کامل خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از ۱۵ مرداد ماه بحث ابلاغ‌ها در دستور کار خواهد بود و اگر همکاری ابلاغیه ای نداشته باشد از دریافت حقوق معذور خواهد شد، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده، در اول مهرماه و شروع مدارس، هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، ضمن اینکه دوره‌های توانمندسازی و ضمن خدمت در خصوص مفاد درسی را آموزش می‌بینند.

او با اشاره به اینکه مربیان مدارس غیردولتی باید طی ۳ سال، ۳۶۰ کلاس ضمن خدمت بگذرانند، افزود: مجری این طرح، دانشگاه فرهنگیان خواهد بوده است.

رضایی با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر همکار در مدارس غیردولتی مشغول هستند، گفت: امسال برای اولین بار کسانی که‌ در مدارس غیردولتی کار می‌کردند می‌توانستند در آزمون ها شرکت کنند.

او با اشاره به اینکه: ۴۰ درصد از دانش آموزان متوسط دوم استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، بیان داشت: پارسال ۱۲۰ میلیارد هزینه برای تجهیزات این هنرستان‌ها هزینه شده است  و از ابتدای تابستان امسال، بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی نیز خریداری شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دانش آموزان بدو تحصیل سنجش شده اند، افزود: پیش بینی کرده ایم برای مهر امسال و برای اول ابتدایی  ۶۸ هزار نفر در استان کرمان ثبت نام کنند.

او به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۱ درصد به فضا‌های ورزشی استان اضافه شده است و از چندین کلاس درس تا اول مهر بهره برداری می شود.

رضایی بهره برداری از مجتمع بزرگ شهید سلیمانی، ساخت ۱۲ مجمتع بزرگ تا پایان سال، غنی سازی اوقات فراغت و...  را از برنامه‌های کاری آموزش وپرورش طی امسال عنوان کرد و افزود:  ۲۱۰ هزار دانش آموز طی پارسال در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت کردند و برای اولین بار پارسال، تیم کشتی فرنگی کرمان، ۳ مدال طلا کسب کرد که همین امر باعث شد، امسال میزبان این مسابقه در سطح کشور باشیم و در این مسابقات با اختلاف ۲ امتیاز تیم کشتی فرنگی ما حائز رتبه شد.

او افزود: بیش از ۹۹ درصد از پرونده‌های همکاران در خصوص طرح رتبه بندی به سرانجام رسیده است و امسال ۷۰۰ نفر نیروی جدید جذب سازمان می‌شوند کما اینکه ۴۰ درصد نمره علمی و آزمون و ۶۰ درصد مصاحبه و گزینش مد نظر گرفته شده است و اگر چه در خلال این امر، با کمبود نیروی خدمات در مدارس نیز مواجه هستیم که درصدد جبران این کمبود‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار