۲۷ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش پزشکی خانواده روستایی هستند

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۲۶.۷۸ درصد جمعیت زیر پوشش سامانه پرونده سلامت این دانشگاه در خراسان رضوی تحت پوشش طرح پزشکی خانواده روستایی قرار دارند.

محمد حسن درخشان مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون پنج میلیون و ۳۳۹ هزار نفر زیر پوشش سامانه پرونده سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که از این تعداد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر تاکنون زیر پوشش طرح پزشکی خانواده روستایی قرار گرفته‌اند.

او افزود: برای سایر ساکنان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که سه میلیون و ۹۰۹ هزار نفر هستند در چهار مرحله خدمات حوزه پزشکی خانواده شهری تعریف شده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در برنامه ملی سلامت خانواده، تامین مراقبان سلامت و نیروهای داوطلب بخش خصوصی با همکاری سازمان بیمه براساس جمعیت هر منطقه در نظر گرفته می‌شود.

درخشان بیان کرد: این طرح در مرحله اول در شهرستانهای قوچان، کاشمر و بردسکن اجرایی می شود و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می گیرند.

او تصریح کرد: به منظور آموزش نیروهای مراقب سلامت، افرادی که از طریق سامانه http://salamat.gov ثبت نام کرده‌اند در اولویت اول در قالب سهمیه نیروهای طرح و لایحه مراقب سلامت جذب می‌شوند که تاکنون حدود ۴۰ نفر جذب شده اند تا در قالب نیروهای طرح و لایحه به کارگیری شوند و آموزش اولیه را دریافت کنند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و راه‌اندازی پایگاه سلامت برای زیر پوشش قرار دادن هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت توسط مراقب سلامت، از جمله اقدامات طرح پزشکی خانواده شهری است و مراقبان سلامت، کارشناسان مامایی، بهداشت سلامت و خانواده به فراخور استقبال عمومی جذب این طرح می‌شوند.

درخشان اظهار کرد: مرحله دوم اجرای طرح پزشکی خانواه شهری برای شهرستانهای درگز، چناران، گلبهار، سرخس، فریمان، تایباد و خواف اجرایی می‌شود و مراحل بعد در آینده نیز اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.