۹۰ درصد شیرخواران زیر یک سال در استان چهارمحال و بختیاری از شیر مادر تغذیه می‌کنند.

مهری یوسفی کارشناس سلامت کودکان و نوزادان مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ درصد شیرخواران استان تا پایان شش ماهگی به صورت انحصاری بدون مصرف سایر مواد غذایی و فقط از شیرمادر تغذیه می‌کنند.

وی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر تا سن شش ماهگی (۱۸۰ روزگی نوزاد) از اهمیت بالای در ارتقای سلامت شیرخوار برخوردار است و به تمام مادران توصیه می‌شود در شش ماه اول زندگی شیرخوار به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.


بیشتر بخوانید


یوسفی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد شیرخواران زیر یک سال در استان از شیر مادر تغذیه می‌کنند، اضافه کرد: ۱۰ درصد شیرخواران نیز از شیر خشک استفاده می‌کنند که پنج درصد این نوزادان از سیستم بهداشت، شیر مصنوعی یارانه‌ای دریافت می‌کنند که شیر مصنوعی یارانه‌ای پس از بررسی کارکنان بهداشتی و بر اساس دستورالعمل تجویز شده است و پنج درصد مادران نیز از شیرمصنوعی بدون مشورت با کارکنان بهداشتی و به توصیه سایر افراد و از داروخانه‌ها و بازار آزاد تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان پنج بیمارستان دارای بخش‌های مادر و نوزاد پس از بررسی ارزیابان کشوری و دانشگاهی همه این بیمارستان‌ها لوح دوستدار کودک را دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار