مادر باردار ۳۷ ساله‌ای که به دلیل مسمومیت بارداری به کما رفته بود با کمک پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی نجات یافت.

پزشک متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام سجاد علیه السلام یاسوج گفت: بیمار ۳۷ ساله که به دلیل مسمومیت بارداری در بیمارستان شهدای گمنام بستری بود، به دلیل نبود پزشک متخصص زنان و وضعیت وخیم، به این بیمارستان منتقل شد.
 
الهه مثنوی افزود: در بیمارستان شهدای گمنام همه آزمایش‌های این مادر باردار طبیعی بود و مشکل خاصی نداشت.
 
وی اضافه کرد: این بیمار ناگهان دچار تشنج و ایست قلبی و تنفسی می‌شود.
 
پزشک متخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بلافاصله گروه پزشکی احیاء بر بالین بیمار حاضر و اقدامات اولیه را انجام دادند و پس از گذشت ۵ دقیقه، تلاش بی نتیجه ماند و بیمار احیاء نشد، بلافاصله عمل سزارین برای این مادر انجام شد.
 
دکتر مثنوی افزود: برای مادر باردار به لطف خداوند و تلاش کادر درمان بدون حضور در اتاق عمل سزارین انجام و جنین خارج شد و مادر به زندگی دوباره برگشت.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه ماهانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ زایمان طبیعی در بیمارستان امام سجاد علیه السلام یاسوج انجام می‌شود گفت: این رقم قابل مقایسه با برخی از بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیست.
 
شهامت افزود: نسبت مراجعه کنندگان، نسبت به تخت‌های بیمارستان یک و نیم برابر استاندارد کشوری است و این به دلیل کمبود فضای بیمارستان است.
 
وی اضافه کرد: برای کمبود فضا مکاتباتی با تهران انجام شده و  قرار است تخت‌های این بخش افزایش یابد.
 
دکتر شهامت ادامه داد: قرار است به زودی برای رفع این مشکل بخش‌هایی از این بیمارستان به بیمارستان‌های دیگر منتقل و به بیمارستان ویژه مادر و کودک تبدیل شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.